Bloomberg

Niemiecki sektor motoryzacji oświadczył, że Europa musi dokonać ponownego ustalenia norm dotyczących środowiska, aby zachować konkurencyjność po zapowiedzi wycofania się USA z paktu klimatycznego przyjętego w Paryżu (COP21)

Prezydent Donald Trump zapowiedział wycofanie Stanów z przełomowego porozumienia osiągniętego w grudniu 2015 w Paryżu przez 195 krajów i ratyfikowanego do czerwca 2017 przez 148 o działaniach zapobiegających zmianie klimatu, wywołując gniew i potępienie przywódców politycznych na świecie, ważnych przedstawicieli przemysłu. W samych Stanach pojawiło się wielu przedstawicieli władz regionalnych, miejskich, firm zapowiedziało, że mimo tego będą nadal stosować się do ustaleń z Paryża.

Była francuska minister środowiska i energii Segolene Royal zwróciła jednak uwagę, że porozumienie COP21 przewiduje 3-letni okres wypowiedzenia i dodatkowy rok realizacji . Istnieje więc możliwość, że Trump — o ile dotrwa do końca kadencji — nie zrobi tego co ogłosił, a w ciągu 4 lat będzie starał się negocjować różne zmiany, co jest niemożliwe.

Mimo to niemiecka organizacja producentów pojazdów VDA oświadczyła, że „godna ubolewania decyzja USA powoduje konieczność wprowadzenia w Europie efektywnej kosztowo i drożnej ekonomicznie polityki dotyczącej klimatu dla zachowania międzynarodowej konkurencyjności. Ochrona naszej konkurencyjnej pozycji jest wstępnym warunkiem pomyślnej ochrony klimatu. Ta zależność jest często niedoceniana” — stwierdza oświadczenie podpisane przez szefa VDA, Matthiasa Wissmanna.

VDA reprezentująca BMW, Daimlera i Volkswagena stwierdziła ponadto, że ceny elektryczności i paliw są już wyższe w Niemczech niż w Stanach, co jest niekorzystne dla niemieckich producentów. Organizacja ma poparcie Angeli Merkel, która uważa, że nie ma odwrotu od paryskiej umowy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ładowanie elektrycznego auta w pięć minut? W Chinach to możliwe

W Państwie Środka powstała pierwsza, automatyczna stacja wymiany baterii. Docelowo takich punktów ma powstać ...

Audi Q2: Crossover, który nigdy nie będzie jabłkiem

Audi Q2 znakomicie wygląda, dobrze jeździ i ma sporo miejsca w środku. Mimo to ...

Która marka i model ma najmłodszych, a która najstarszych kierowców

W Niemczech przeprowadzono badanie, która marka i model samochodu ma najmłodszych, a która najstarszych ...

Premiery 2019 | Aston Martin: Przede wszystkim crossover

Aston Martin pozostaje w Polsce w cieniu Ferrari, a niedawno na naszym rynku doszedł ...

Władze UE hamują sprzedaż nowych aut

Branża motoryzacyjna dramatycznie osłabiona pandemią koronawirusa ma kolejny problem przyprawiający producentów samochodów i dealerów ...

Honda zrezygnuje od 2021 roku w Europie z silników diesla

Honda to kolejna marka, która wycofuje ze swojej oferty silniki diesla. Ostatnie modele z ...