Reklama
Rozwiń

Brytyjski rząd broni załogi Vauxhalla

Brytyjski rząd jest w kontakcie z PSA, właścicielem marki Vauxhall w związku z planem redukcji zatrudnienia w Ellesmere Port – ogłosił rzecznik premier Theresy May.

Publikacja: 09.01.2018 17:45

Brytyjski rząd broni załogi Vauxhalla

Foto: Bloomberg

– Zaangażowaliśmy się z Vauxhallem w tę procedurę. Robiliśmy to wcześniej i będziemy to robić nadal. Teraz trwa okres konsultacji. W pełni rozumiemy, że będzie to niepokojący czas dla pracowników zakładu, jak również dla łańcucha dostaw, ale my jak zawsze jesteśmy gotowi wspierać tych, których to dotyczy – powiedział. 

PSA ogłosiła w październiku, że do końca 2017 r. zmniejszy załogę 1900 ludzi w Ellesmere Port o ok. 400, teraz poinformowana związek Unite, że musi zmniejszać dalej i chodzi o kolejne 250 etatów, bo chce zmniejszyć zatrudnienie o jedną trzecią.

W grudniu Opel ogłosił, że dyrekcja i przedstawiciele załogi osiągnęli porozumienie przewidujące krótszy czas pracy. Vauxhall produkuje w Ellesmere Port głównie model kombi Astra Sports Tourer, PSA ma w tym roku zdecydować o dalszej produkcji

Przedstawiciel Unite w tym zakładzie, John Cooper stwierdził, że kluczowym problemem jest malejący popyt na te auta. -Produkujemy nie ten model. Jeden rodzaj nie jest już dobry dla fabryki samochodów. Powinny być przynajmniej dwa. – uważa.

Cięcia też we Francji

PSA chce zmniejszyć zatrudnienie w grupie również we Francji. W 2018 r. zamierza zaproponować odejście 1300 pracownikom na podstawie nowego zbiorowego zaprzestania stosunku pracy RCC, budzącego kontrowersje rozwiązania wprowadzonego w ramach reformy kodeksu pracy przez Emmanuela Macrona.

Grupa chce równolegle zatrudnić 1300 osób, ale bez nich chce zmniejszyć załogę w 2018 r. o 2200 osób. PSA kierowana przez Carlosa Tavaresa nie zrezygnowała z dyscypliny finansowej od głębokiego kryzysu z 2012 r., nadal dostosowuje swą strukturę do znacznych zmian w opracowywaniu koncepcji i produkcji pojazdów.

W sektorze rośnie produkcja wersji elektrycznych i hybrydowych, maleje diesli, dochodzą nowe technologie. W związku z tym w bieżącym roku ponad 6 tys. pracowników musi liczyć się ze zmianą miejsca pracy w grupie, w tym 1000 z koniecznością zmiany specjalizacji.

System RCC krytykowany mocno przez związki zawodowe pozwala pracodawcy zmniejszać zatrudnienie w uproszczonej procedurze, bez powoływania się na trudności gospodarcze, ale musi być zaaprobowany przez większość zatrudnionych.

– Zaangażowaliśmy się z Vauxhallem w tę procedurę. Robiliśmy to wcześniej i będziemy to robić nadal. Teraz trwa okres konsultacji. W pełni rozumiemy, że będzie to niepokojący czas dla pracowników zakładu, jak również dla łańcucha dostaw, ale my jak zawsze jesteśmy gotowi wspierać tych, których to dotyczy – powiedział. 

PSA ogłosiła w październiku, że do końca 2017 r. zmniejszy załogę 1900 ludzi w Ellesmere Port o ok. 400, teraz poinformowana związek Unite, że musi zmniejszać dalej i chodzi o kolejne 250 etatów, bo chce zmniejszyć zatrudnienie o jedną trzecią.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana