– Zaangażowaliśmy się z Vauxhallem w tę procedurę. Robiliśmy to wcześniej i będziemy to robić nadal. Teraz trwa okres konsultacji. W pełni rozumiemy, że będzie to niepokojący czas dla pracowników zakładu, jak również dla łańcucha dostaw, ale my jak zawsze jesteśmy gotowi wspierać tych, których to dotyczy – powiedział.
PSA ogłosiła w październiku, że do końca 2017 r. zmniejszy załogę 1900 ludzi w Ellesmere Port o ok. 400, teraz poinformowana związek Unite, że musi zmniejszać dalej i chodzi o kolejne 250 etatów, bo chce zmniejszyć zatrudnienie o jedną trzecią.
W grudniu Opel ogłosił, że dyrekcja i przedstawiciele załogi osiągnęli porozumienie przewidujące krótszy czas pracy. Vauxhall produkuje w Ellesmere Port głównie model kombi Astra Sports Tourer, PSA ma w tym roku zdecydować o dalszej produkcji
Przedstawiciel Unite w tym zakładzie, John Cooper stwierdził, że kluczowym problemem jest malejący popyt na te auta. -Produkujemy nie ten model. Jeden rodzaj nie jest już dobry dla fabryki samochodów. Powinny być przynajmniej dwa. – uważa.
Cięcia też we Francji
PSA chce zmniejszyć zatrudnienie w grupie również we Francji. W 2018 r. zamierza zaproponować odejście 1300 pracownikom na podstawie nowego zbiorowego zaprzestania stosunku pracy RCC, budzącego kontrowersje rozwiązania wprowadzonego w ramach reformy kodeksu pracy przez Emmanuela Macrona.