Miejsca pracy GM z Kanady do Meksyku

General Motors zlikwiduje do końca lipca 925 miejsc pracy w montowni w Ingersoll w prowincji Ontario i przeniesie ich część do Meksyku — ogłosił szef branżowego związku zawodowego w Kanadzie

Publikacja: 29.01.2017 11:59

Prezes General Motors Mery Barra rozmawia z prezydentem Donaldem Trumpem

Prezes General Motors Mery Barra rozmawia z prezydentem Donaldem Trumpem

Foto: AFP

– To ogłoszono całkowicie niespodziewanie — stwierdził przewodniczący Unifor, Jerry Dias. — Nie ma to nic wspólnego z Donaldem Trumpem, wyłącznie z NAFTA — wyjaśnił w rozmowie telefonicznej. Związek zrzuca winę na ten traktat, decyzję o likwidacji produkcji uważa za nieuzasadnioną, bo modele Chevrolet Equinox i sportowo-użytkowy GMC Terrain montowane w Ontario dobrze sprzedają się.

Prezydent USA na niedawnym spotkaniu z szefami 3 amerykańskich koncernów samochodowych apelował o zwiększenie produkcji w kraju i zniechęcał do inwestowania w Meksyku. Odrębnie obiecał renegocjować traktat o wolnym handlu NAFTA, dotyczący od ponad 20 lat USA, Kanadę i Meksyk.

Rzeczniczka GM w Kanadzie, Jennifer Wright oświadczyła, że poinformowano związek Unifor o społecznych skutkach zmniejszania produkcji starszych modeli samochodów i o podjęciu w tym zakładzie montażu nowej wersji modelu Equinox.

Koncern nosił się od lat z zamiarem rezygnacji z GMC Terrain, ale dopiero ostatnio postanowił zaprzestać montowania starszej wersji Equinox w Ingersoll — wyjaśnił wiceprezes firmy ds. prognoz AutoForecast Solutions, Sam Fiorani.

Decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia jest jednak zaskakująca, bo GM zainwestował ok. 800 mln dolarów kanadyjskich w produkcję Equinox roku modelowego 2019 — stwierdził profesor Uniwersytetu Windsorskiego, Tony Faria. Wszystkie firmy samochodowe zmniejszają kosztu gdzie można. — Przy takich przeprowadzkach ktoś z regionu NAFTA skorzysta, a ktoś  straci — dodał.

Zakład w Ingersoll nie był objęty 4-letnią umową pracowniczą wynegocjowaną przez związek z GM Canada we wrześniu 2016, która umowa zakładała zainwestowanie 554 mln dol. kanad. (422 mln USD) w inne zakłady. Kontrakt z Ingersoll wygasa we wrześniu  – wyjaśnił Dias i spodziewa się podjęcia negocjacji pod koniec lata.

– To ogłoszono całkowicie niespodziewanie — stwierdził przewodniczący Unifor, Jerry Dias. — Nie ma to nic wspólnego z Donaldem Trumpem, wyłącznie z NAFTA — wyjaśnił w rozmowie telefonicznej. Związek zrzuca winę na ten traktat, decyzję o likwidacji produkcji uważa za nieuzasadnioną, bo modele Chevrolet Equinox i sportowo-użytkowy GMC Terrain montowane w Ontario dobrze sprzedają się.

Prezydent USA na niedawnym spotkaniu z szefami 3 amerykańskich koncernów samochodowych apelował o zwiększenie produkcji w kraju i zniechęcał do inwestowania w Meksyku. Odrębnie obiecał renegocjować traktat o wolnym handlu NAFTA, dotyczący od ponad 20 lat USA, Kanadę i Meksyk.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana