Miejsca pracy GM z Kanady do Meksyku

General Motors zlikwiduje do końca lipca 925 miejsc pracy w montowni w Ingersoll w prowincji Ontario i przeniesie ich część do Meksyku — ogłosił szef branżowego związku zawodowego w Kanadzie

Publikacja: 29.01.2017 11:59

Prezes General Motors Mery Barra rozmawia z prezydentem Donaldem Trumpem

Prezes General Motors Mery Barra rozmawia z prezydentem Donaldem Trumpem

Foto: AFP

– To ogłoszono całkowicie niespodziewanie — stwierdził przewodniczący Unifor, Jerry Dias. — Nie ma to nic wspólnego z Donaldem Trumpem, wyłącznie z NAFTA — wyjaśnił w rozmowie telefonicznej. Związek zrzuca winę na ten traktat, decyzję o likwidacji produkcji uważa za nieuzasadnioną, bo modele Chevrolet Equinox i sportowo-użytkowy GMC Terrain montowane w Ontario dobrze sprzedają się.

Prezydent USA na niedawnym spotkaniu z szefami 3 amerykańskich koncernów samochodowych apelował o zwiększenie produkcji w kraju i zniechęcał do inwestowania w Meksyku. Odrębnie obiecał renegocjować traktat o wolnym handlu NAFTA, dotyczący od ponad 20 lat USA, Kanadę i Meksyk.

Rzeczniczka GM w Kanadzie, Jennifer Wright oświadczyła, że poinformowano związek Unifor o społecznych skutkach zmniejszania produkcji starszych modeli samochodów i o podjęciu w tym zakładzie montażu nowej wersji modelu Equinox.

Koncern nosił się od lat z zamiarem rezygnacji z GMC Terrain, ale dopiero ostatnio postanowił zaprzestać montowania starszej wersji Equinox w Ingersoll — wyjaśnił wiceprezes firmy ds. prognoz AutoForecast Solutions, Sam Fiorani.

Decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia jest jednak zaskakująca, bo GM zainwestował ok. 800 mln dolarów kanadyjskich w produkcję Equinox roku modelowego 2019 — stwierdził profesor Uniwersytetu Windsorskiego, Tony Faria. Wszystkie firmy samochodowe zmniejszają kosztu gdzie można. — Przy takich przeprowadzkach ktoś z regionu NAFTA skorzysta, a ktoś  straci — dodał.

Zakład w Ingersoll nie był objęty 4-letnią umową pracowniczą wynegocjowaną przez związek z GM Canada we wrześniu 2016, która umowa zakładała zainwestowanie 554 mln dol. kanad. (422 mln USD) w inne zakłady. Kontrakt z Ingersoll wygasa we wrześniu  – wyjaśnił Dias i spodziewa się podjęcia negocjacji pod koniec lata.

– To ogłoszono całkowicie niespodziewanie — stwierdził przewodniczący Unifor, Jerry Dias. — Nie ma to nic wspólnego z Donaldem Trumpem, wyłącznie z NAFTA — wyjaśnił w rozmowie telefonicznej. Związek zrzuca winę na ten traktat, decyzję o likwidacji produkcji uważa za nieuzasadnioną, bo modele Chevrolet Equinox i sportowo-użytkowy GMC Terrain montowane w Ontario dobrze sprzedają się.

Prezydent USA na niedawnym spotkaniu z szefami 3 amerykańskich koncernów samochodowych apelował o zwiększenie produkcji w kraju i zniechęcał do inwestowania w Meksyku. Odrębnie obiecał renegocjować traktat o wolnym handlu NAFTA, dotyczący od ponad 20 lat USA, Kanadę i Meksyk.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana