– To ogłoszono całkowicie niespodziewanie — stwierdził przewodniczący Unifor, Jerry Dias. — Nie ma to nic wspólnego z Donaldem Trumpem, wyłącznie z NAFTA — wyjaśnił w rozmowie telefonicznej. Związek zrzuca winę na ten traktat, decyzję o likwidacji produkcji uważa za nieuzasadnioną, bo modele Chevrolet Equinox i sportowo-użytkowy GMC Terrain montowane w Ontario dobrze sprzedają się.
Prezydent USA na niedawnym spotkaniu z szefami 3 amerykańskich koncernów samochodowych apelował o zwiększenie produkcji w kraju i zniechęcał do inwestowania w Meksyku. Odrębnie obiecał renegocjować traktat o wolnym handlu NAFTA, dotyczący od ponad 20 lat USA, Kanadę i Meksyk.
Rzeczniczka GM w Kanadzie, Jennifer Wright oświadczyła, że poinformowano związek Unifor o społecznych skutkach zmniejszania produkcji starszych modeli samochodów i o podjęciu w tym zakładzie montażu nowej wersji modelu Equinox.
Koncern nosił się od lat z zamiarem rezygnacji z GMC Terrain, ale dopiero ostatnio postanowił zaprzestać montowania starszej wersji Equinox w Ingersoll — wyjaśnił wiceprezes firmy ds. prognoz AutoForecast Solutions, Sam Fiorani.
Decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia jest jednak zaskakująca, bo GM zainwestował ok. 800 mln dolarów kanadyjskich w produkcję Equinox roku modelowego 2019 — stwierdził profesor Uniwersytetu Windsorskiego, Tony Faria. Wszystkie firmy samochodowe zmniejszają kosztu gdzie można. — Przy takich przeprowadzkach ktoś z regionu NAFTA skorzysta, a ktoś straci — dodał.