Polski samochód elektryczny bez kierowcy

Krzysztof Kowalczyk, który ledwie stanął na czele ElectroMobility Poland (EMP), spółki mającej przyczynić się do rozwoju w Polsce elektromobilności, już złożył rezygnację.

Publikacja: 04.05.2017 10:28

Krzysztof Kowalczyk

Krzysztof Kowalczyk

Foto: rp.pl

Z końcem ubiegłego tygodnia zakończył współpracę ze spółką stworzoną w październiku ub. r. przez PGE, Taurona, Eneę oraz Energę (każda z firm objęła w niej po 25 proc. kapitału akcyjnego, który wynosi 10 mln zł). Dyrektor zarządzający ElectroMobility Poland o swojej decyzji poinformował na mediach społecznościowych.

– To decyzja w spokojnym czasie, gdyż projekt w obecnej fazie potrzebuje jedynie nadzoru nad przygotowanymi i uruchomianymi już konkursami, które miałem przyjemność współtworzyć z Zespołem EMP. Ja natomiast, pozostając przedsiębiorcą, personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP – napisał Kowalczyk na portalu społecznościowym.

Zaznaczył, że trzyma kciuki za powodzenie trwającego konkursu na nadwozie małego, elektrycznego auta miejskiego i zachęca do brania w nim udziału. Widać, że 41-letni startupowiec, który od stycznia kierował budową polskiego e-auta, nie najlepiej czuł się nie tyle w korporacyjnych więzach, co stylu prowadzenia działań charakterystycznym dla spółek Skarbu Państwa.

EMP miała być motorem napędowym rządowej strategii elektromobilności i ważnym ogniwem tzw. planu Morawieckiego. O to czy i jak odejście dyrektora zarządzającego EMP wpłynie na wizję 1 mln samochodów elektrycznych nad Wisłą w 2025 r. zapytaliśmy resort rozwoju. Czekamy na odpowiedź. Maciej Kość, prezes EMP, w wydanym oświadczeniu poinformował, że „wszystkie procesy w spółce toczą się bez zakłóceń, a rozwiązanie umowy z Krzysztofem Kowalczykiem nie zagraża żadnemu z projektów, prowadzonych przez EMP”.

Krzysztof Kowalczyk to menedżer, który wcześniej pracował m.in. w firmie McKinsey. Od wielu lat działał w branży startupów i na rynku venture capital (tworzył np. fundusz HardGamma).

Spółka EMP rozpisała już konkursu na nadwozie pierwszego polskiego małego miejskiego e-samochodu. Prototyp ma być zaprezentowany w przyszłym roku.

Z końcem ubiegłego tygodnia zakończył współpracę ze spółką stworzoną w październiku ub. r. przez PGE, Taurona, Eneę oraz Energę (każda z firm objęła w niej po 25 proc. kapitału akcyjnego, który wynosi 10 mln zł). Dyrektor zarządzający ElectroMobility Poland o swojej decyzji poinformował na mediach społecznościowych.

– To decyzja w spokojnym czasie, gdyż projekt w obecnej fazie potrzebuje jedynie nadzoru nad przygotowanymi i uruchomianymi już konkursami, które miałem przyjemność współtworzyć z Zespołem EMP. Ja natomiast, pozostając przedsiębiorcą, personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP – napisał Kowalczyk na portalu społecznościowym.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana