Potrwają 8 tygodni i będą realizowane na trasie łączącej najważniejsze części miasta. Przejazd autobusem będzie bezpłatny. Po zakończeniu testów, pojazd rozpacznie kursy na londyńskim lotnisku Heathrow. Będzie tam przewoził pasażerów i pracowników lotniska pomiędzy terminalami a parkingami samochodowymi, również przez okres 8 tygodni.
Elektryczne Volvo w Manchesterze jest ładowane poprzez pantograf opuszczany ze stacji szybkiego ładowania typu OppCharge. To pierwszy tego typu system zainstalowany w Wielkiej Brytanii. Zapewnia elastyczność przejazdów i możliwość kursowania autobusu 24 godziny na dobę. Dostarczył go koncern ABB.
Pierwsze Volvo 7900 Electric z wrocławskiej fabryki wejdą do codziennego użytku w Wielkiej Brytanii na początku przyszłego roku – w Harrogate. Będzie to kolejny rynek, na którym pojawią się te pojazdy. Kursują już w Szwecji, Niemczech, Belgii czy Luksemburgu. W ubiegłym miesiącu największe zamówienie napłynęło do Wrocławia od norweskiego operatora Tide Buss z Trondheim: Volvo dostarczy tam 25 sztuk Volvo 7900 Electric w systemie „pod klucz”. Volvo zajmie się nie tylko ich dostarczeniem, ale także utrzymaniem i serwisowaniem baterii. Autobusy będą ładowane szybką ładowarką na przystankach końcowych, a stacje będą wykonane w otwartej technologii pozwalającej na ładowanie baterii autobusów elektrycznych także innych producentów.
Wrocławska fabryka Volvo Buses jest największym europejskim zakładem tej marki. Produkuje się tam również tradycyjne hybrydy. Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów. W zakładzie powstają nie tylko autobusy miejskie, ale także międzymiastowe i turystyczne, dostarczane do przewoźników międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych w całej Europie.