Największą z nich ogłosił ostatnio General Motors. Dotyczy prawie 4,3 mln pojazdów na całym świecie z lat modelowych 2014-17, w których w bardzo rzadko spotykanych sytuacjach nie zadziałają poduszki powietrzne na skutek problemu z oprogramowaniem. Z tego powodu doszło do śmierci jednej osoby i obrażeń u 3 innych. Koncern dodał, że usunięcie tej usterki nie będzie mieć wpływu na jego wyniki finansowe.
Problemy z poduszkami Takaty
Japoński producent poduszek powietrznych nie widzi końca problemów, jakich przysparza firmom samochodowym. Teraz Honda ogłosiła wymianę generatorów gazu w poduszkach takty od strony pasażera w ok. 668 tys. samochodów w Japonii — Fit, Civic i Accord z lat modelowych 2009-11.
Najnowsza akcja przywoławcza zwiększyła liczbę poduszek do wymiany w autach Hondy do 51 mln na łączną liczbę ok. 100 mln na świecie w samochodach różnych marek. Wadliwe generatory gazu wybuchające czasami niczym szrapnele spowodowały dotąd śmierć 14 osób i rany u 150. Zmusiły do największej na świecie akcji naprawczej w historii motoryzacji.
BMW musiał z tego samego powodu odwołać do swych stacji serwisowych ok. 110 tys. samochodów w Japonii — 44 modeli z lat 2004-12, zwłaszcza hatchbacki 116i i 118 i oraz limuzyny 320i.
Nissan poinformował kolei o naprawieniu na swój koszt ok. 134 tys. samochodów głównie w USA i Kanadzie, w których wyciek płynu hamulcowego może doprowadzić do pożaru. Przyczyną usterki są wadliwe korki od dostawcy. Akcja naprawcza dotyczy sedanów Maxima z lat 2016-17, SUV Murano z 2015-17 i hybrydowych SUV Murano z 2015-16 r. Ok. 120 tys. tych samochodów zarejestrowani w Stanach, 11 tys. w Kanadzie, a resztę w innych krajach świata