PSA wraca do Indii

PSA Peugeot Citroen podpisała z indyjskim konglomeratem rodzinnym CK Birla umowę o zawiązaniu spółki j. v. z zamiarem powrotu do Indii.

Publikacja: 24.01.2017 07:58

Według informacji dziennika „Les Echos”, przedsięwzięcie ma zostać ogłoszone w środę 25 stycznia w ramach informacji o wykonaniu kolejnego etapu planu „Push to pass” prezesa Carlosa Tavaresa. Umowa ma dotyczyć fabryki rodziny Birla w Chennai (d. Madras), gdzie obecnie powstają auta Mitsubishi.

Strategicznym plan francuskiej grupy, uruchomiony w kwietniu 2016 po planie naprawy finansów przewiduje osiąganie przez dział samochodowy w latach 2016-18 średniej marży operacyjnej 4 proc. i dojście do 6 proc. w 2021 r.

Podczas prezentacji planu „Push to pass” PSA podkreślała, że region Indii-Pacyfiku jest jej priorytetowym celem w przyspieszeniu wzrostu, z założeniem zawarcia do 2018 r. umowy o partnerstwie i pierwszymi premierami pojazdów przed 2021 r. Grupa chce zwiększyć łączną sprzedaż w tym regionie o 50 proc. w latach 2015-21, ale w 2016 zmalała o 16,4 proc. do 19 900 sztuk.

Grupa nieobecna w Indiach od wielu lat brała przez pewien czas pod uwagę budowę fabryki w stanie Gudżarat za 650 mln euro, ale realizacje projektu zawieszono z powodu poważnych problemów finansowych. Z pomocą przyszły w 2014 r. skarb państwa Francji i chińska Dongfeng Motor kupując po 13,7 proc. udziałów za 3 mld euro. Tyle samo ma rodzina Peugeotów.

Państwo zachowa swój udział w PSA — stwierdził prezydent Francois Hollande podczas wizyty w zakładzie grupy koło Charleville-Mézieres.

— Państwo spełniło swój obowiązek, objęło udział w w kapitale PSA i zachowa go, to nasza gwarancja — dodał.

Według informacji dziennika „Les Echos”, przedsięwzięcie ma zostać ogłoszone w środę 25 stycznia w ramach informacji o wykonaniu kolejnego etapu planu „Push to pass” prezesa Carlosa Tavaresa. Umowa ma dotyczyć fabryki rodziny Birla w Chennai (d. Madras), gdzie obecnie powstają auta Mitsubishi.

Strategicznym plan francuskiej grupy, uruchomiony w kwietniu 2016 po planie naprawy finansów przewiduje osiąganie przez dział samochodowy w latach 2016-18 średniej marży operacyjnej 4 proc. i dojście do 6 proc. w 2021 r.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana