PSA wraca do Indii

PSA Peugeot Citroen podpisała z indyjskim konglomeratem rodzinnym CK Birla umowę o zawiązaniu spółki j. v. z zamiarem powrotu do Indii.

Publikacja: 24.01.2017 07:58

Według informacji dziennika „Les Echos”, przedsięwzięcie ma zostać ogłoszone w środę 25 stycznia w ramach informacji o wykonaniu kolejnego etapu planu „Push to pass” prezesa Carlosa Tavaresa. Umowa ma dotyczyć fabryki rodziny Birla w Chennai (d. Madras), gdzie obecnie powstają auta Mitsubishi.

Strategicznym plan francuskiej grupy, uruchomiony w kwietniu 2016 po planie naprawy finansów przewiduje osiąganie przez dział samochodowy w latach 2016-18 średniej marży operacyjnej 4 proc. i dojście do 6 proc. w 2021 r.

Podczas prezentacji planu „Push to pass” PSA podkreślała, że region Indii-Pacyfiku jest jej priorytetowym celem w przyspieszeniu wzrostu, z założeniem zawarcia do 2018 r. umowy o partnerstwie i pierwszymi premierami pojazdów przed 2021 r. Grupa chce zwiększyć łączną sprzedaż w tym regionie o 50 proc. w latach 2015-21, ale w 2016 zmalała o 16,4 proc. do 19 900 sztuk.

Grupa nieobecna w Indiach od wielu lat brała przez pewien czas pod uwagę budowę fabryki w stanie Gudżarat za 650 mln euro, ale realizacje projektu zawieszono z powodu poważnych problemów finansowych. Z pomocą przyszły w 2014 r. skarb państwa Francji i chińska Dongfeng Motor kupując po 13,7 proc. udziałów za 3 mld euro. Tyle samo ma rodzina Peugeotów.

Państwo zachowa swój udział w PSA — stwierdził prezydent Francois Hollande podczas wizyty w zakładzie grupy koło Charleville-Mézieres.

— Państwo spełniło swój obowiązek, objęło udział w w kapitale PSA i zachowa go, to nasza gwarancja — dodał.

Według informacji dziennika „Les Echos”, przedsięwzięcie ma zostać ogłoszone w środę 25 stycznia w ramach informacji o wykonaniu kolejnego etapu planu „Push to pass” prezesa Carlosa Tavaresa. Umowa ma dotyczyć fabryki rodziny Birla w Chennai (d. Madras), gdzie obecnie powstają auta Mitsubishi.

Strategicznym plan francuskiej grupy, uruchomiony w kwietniu 2016 po planie naprawy finansów przewiduje osiąganie przez dział samochodowy w latach 2016-18 średniej marży operacyjnej 4 proc. i dojście do 6 proc. w 2021 r.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana