– Pełna fuzja nie jest aktualna, chcemy, bo Mitsubishi zreformowała się — powiedział na uroczystości otwarcia nowego zakładu Mitsubishi w Bekasi, na przedmieściach Djakarty. Jego zdaniem, dojdzie do wzajemnej produkcji dla obu tych marek tam, gdzie ma to sens.
W 2016 r. Nissan kupił za 2,3 mld dolarów pakiet kontrolny w Mitsubishi ratując mniejszą firmę od poważnych problemów finansowych po przyznaniu się przez nią do zaniżania zużycia paliwa przez jej mniejsze modele. Obie firmy badają wspólną produkcję furgonetek (pickup trucks) w Azji Płd. -Wsch. w ramach poszukiwania oszczędności sojuszu Nissana z Renault — poinformował w marcu dyrektor generalny Mitsubishi.
Prezes tej firmy Osamu Masuko ocenia, że jego firma zwiększy w ciągu 3 lat udział rynkowy w Indonezji do 10 proc. z 6 proc obecnie. W bieżącym roku spodziewa się zwiększenia sprzedaży o 40 proc. dzięki pojazdom wielofunkcyjnym.
Indonezja wyprzedziła w ostatnich latach Tajlandię jako największy w regionie rynek samochodowy i szybko rośnie jako ośrodek produkcji. W 2016 r. sprzedano niemal 1,1 mln samochodów w kraju liczącym 260 mln mieszkańców — według danych branżowej organizacji producentów Gaikindo.
Toyota dominowała od dawna na indonezyjskim rynku częściowo dzięki rozległej sieci dystrybucji, ma od lat partnerską umowę z największą siecią PT Astra Int’l.