Te reguły pozwalają ustalać miejsce pochodzenia danego wyrobu. Około 60 proc. podzespołów pojazdów montowanych w W.Brytanii jest produkowane zagranicą, niektóre komponenty są transportowane przez kontynent europejski kilka razy podczas procesu produkcji, co jest możliwe , jak długo W.Brytania należy do Unii.
Zdaniem wiceprezesa Nissan Europe, Colina Lawthera, po referendum z 23 czerwca o Brexicie japońska grupa będzie musiała zwiększyć udział komponentów w funtach szterlingach w swych pojazdach, aby dostosować się do reguł o pochodzeniu. – Musimy to zrobić obecnie, ale jeśli przyjrzeć się strukturze zaopatrzenia, nie wszystko jest dostępne na miejscu i dlatego zwracamy się do rządu o pomoc – powiedziała w parlamencie.
Liczne międzynarodowe umowy handlowe wymagają miejscowego wsadu 50-55 proc. – twierdzi branżowa organizacja producentów i dealerów SMMT. To oznacza, że duża liczba brytyjskich modeli nie spełnia norm, a zwiększenie liczby miejscowych dostawców wymaga czasu.
Nissan ogłosił w październiku, że rozpocznie produkcję nowej wersji Qashqaia w zakładzie w Sunderland dzięki pisemnym.
zapewnieniom danym przez Londyn, zgodnie z którymi Brexit nie będzie mieć wpływu na konkurencyjność tego zakładu. Japończycy zapowiedzieli jednak ponowną ocenę strategii inwestycyjnej w W.Brytanii, kiedy będzie jaśniejszy tryb wyjścia tego kraju z Unii.