– Trwa jeszcze konsolidowanie danych, ale jesteśmy pewni tendencji, która potwierdza się — powiedział dyrektor Thierry Chiche na spotkaniu z dziennikarzami z okazji pierwszej rocznicy wprowadzenia na rynek pierwszej na świecie letniej opony z homologacją na warunki zimowe, CrossClimate MCC.
Europejski rynek nowych opon do samochodów osobowych i furgonetek rośnie — w styczniu o 1 proc., w lutym o 5 proc. Odnośnie do tego ostatniego miesiąca, tak duży wzrost wynikał z dodatkowego dnia roboczego, bo 2016 jest rokiem przestępnym, po korekcie sezonowej powinien wynieść 1-2 proc.
Michelin opublikuje w tym tygodniu dane o tendencji na rynku w marcu, ale od maja 2015 do lutego 2016 sprzedał ponad 3 mln tych opon całorocznych MCC, a w ciągu niecałego roku zyskał dodatkowy procent udziału w rynku. — To bardzo szybko, gdy chodzi o innowację i o 30 proc więcej od naszych oczekiwań — stwierdził Th. Chiche.