Urokiem i wyjątkowym stylem INFINITI nie będziemy się zajmować. Ponieważ, jak wiadomo od czasów konfucjańskich, obraz wart jest tysiąca (i więcej) słów, lepiej obejrzeć zdjęcia niż wpatrywać się w literki. Dlatego dziś poświęcimy się technice. Obecnej w pierworodnej wersji Q50 i rozwiniętej w wersji nowej. A zaczniemy od tego elementu Q50, który potencjalni polscy nabywcy mogli uznawać za wymagający dogłębnego sprawdzenia – od Direct Adaptive Stering. Tym bardziej, że obecnie mamy już do czynienia z systemem drugiej generacji.
Rewolucja w prowadzeniu Zwrot rewolucja nie jest tu absolutnie nadużyciem. System dotychczas stosowany w sterowaniu samolotami po raz pierwszy trafił do samochodu. Spece od latania uważają, że bardzo duża zwrotność myśliwca F-16 ma źródło właśnie w układzie fly-by-wire. W samochodzie zwrotność jest oczywiście ograniczona innymi czynnikami, ale zalety systemu sprawdzają się na innych polach.
W modelu Q50, wyposażonym w DAS – Direct Adaptive Stering, czyli system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego – całą robotę w układzie kierowniczym robi zestaw czujników i silniczki elektryczne. Tradycyjna kolumna kierownicza jest tylko na wszelki wypadek, gdyby zawiódł potrójny system zabezpieczeń. Dlaczego aż potrójny? Bo to jednak rewolucja i źle by było, gdyby pożarła własne dzieci.
Działanie systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego polega na przesyłaniu drogą elektroniczną danych na temat ruchów kierownicą na przednie koła, gdzie bardzo czuły siłownik napędza przekładnię kierowniczą. W ten sposób eliminowane są straty mechaniczne, odpowiedzialne za osłabianie skuteczności i opóźnianie reakcji w systemach tradycyjnych. W samochodach z bezpośrednim kierowaniem adaptacyjnym reakcja na ruch kierownicą jest szybsza. Drugim atutem systemu jest wyeliminowanie wibracji odczuwanych zwykle na kierownicy podczas jazdy po brukowanych lub łatanych nawierzchniach. Opór kierownicy można dostosowywać do swoich preferencji i sytuacji drogowej za pomocą przełącznika trybu jazdy, obsługiwanego na ekranie dotykowym.