Japoński producent małych i terenowych aut Suzuki spodziewa się w Polsce zamknąć ten rok z ponad 13-procentowym wzrostem sprzedaży aut. Powodem przyjęcia optymistycznego założenia jest wprowadzenie do oferty małego hatchbacka Baleno, który wspólnie z Vitarą, Swiftem i SX4 S-Cross napędzi sprzedaż marki.
Bartłomiej Lorek z działu sprzedaży Suzuki Motor Poland wskazuje, że w pierwszych miesiącach tego roku firma przyjmowała po 300 zamówień na Vitarę miesięcznie, o 50 proc. więcej niż rok wcześniej.
Suzuki spodziewa się znaleźć klientów na 1700 sztuk Baleno, 2600 Vitar i 1800 SX4 S-Cross. W tym roku pojawi się w salonach także nowy Ignis (minivan o długości 3,7 m, podobny do wycofanego Splasha) oraz zmodernizowany S-Cross. Najlepiej rozpoznawalny model marki – Swift – zostanie na koniec roku kompletnie odnowiony.
Razem rejestracje mogą sięgnąć 7500-7600 samochodów i umożliwić zdobycie do 2 proc. polskiego rynku, to jest dwa razy wyższego udziału niż w krajach zachodnich.
Na swoje stulecie w 2020 roku marka zakłada 40-procentowy wzrost sprzedaży w Europie (do 280 tys. aut) i koncentrację na segmentach A, B i C. Definitywnie rezygnuje z większym modeli sedanów i suvów, które okazały się deficytowe.