Duże plany specjalisty od małych aut

Suzuki liczy na duży wzrost sprzedaży w Polsce i w Europie.

Publikacja: 04.07.2016 10:15

Suzuki wprowadził do oferty 5-drzwiowego hathcbacka Baleno, który może mieć napęd hybrydowy.

Suzuki wprowadził do oferty 5-drzwiowego hathcbacka Baleno, który może mieć napęd hybrydowy.

Foto: materiały prasowe

Japoński producent małych i terenowych aut Suzuki spodziewa się w Polsce zamknąć ten rok z ponad 13-procentowym wzrostem sprzedaży aut. Powodem przyjęcia optymistycznego założenia jest wprowadzenie do oferty małego hatchbacka Baleno, który wspólnie z Vitarą, Swiftem i SX4 S-Cross napędzi sprzedaż marki.

Bartłomiej Lorek z działu sprzedaży Suzuki Motor Poland wskazuje, że w pierwszych miesiącach tego roku firma przyjmowała po 300 zamówień na Vitarę miesięcznie, o 50 proc. więcej niż rok wcześniej.

Suzuki spodziewa się znaleźć klientów na 1700 sztuk Baleno, 2600 Vitar i 1800 SX4 S-Cross. W tym roku pojawi się w salonach także nowy Ignis (minivan o długości 3,7 m, podobny do wycofanego Splasha) oraz zmodernizowany S-Cross. Najlepiej rozpoznawalny model marki – Swift – zostanie na koniec roku kompletnie odnowiony.

Razem rejestracje mogą sięgnąć 7500-7600 samochodów i umożliwić zdobycie do 2 proc. polskiego rynku, to jest dwa razy wyższego udziału niż w krajach zachodnich.

Na swoje stulecie w 2020 roku marka zakłada 40-procentowy wzrost sprzedaży w Europie (do 280 tys. aut) i koncentrację na segmentach A, B i C. Definitywnie rezygnuje z większym modeli sedanów i suvów, które okazały się deficytowe.

Należący do segmentu B Baleno budowany jest w Indiach, w tej samej fabryce co Swift. Oba samochody mają podobną płytę podłogową, choć Suzuki podkreśla, że zastosowana w Baleno jest o 30 kg lżejsza niż w Swifcie. Baleno stał się przebojem na indyjskim rynku, gdzie w 8 miesięcy znalazł 100 tys. nabywców. Popyt jest tak duży, że w czerwcu indyjscy klienci musieli czekać do pół roku na dostawę auta.

Suzuki zapewnia, że w Polsce czas oczekiwania będzie znacznie krótszy. Pięciodrzwiowy Baleno mierzy 4 m długości, jest zatem o blisko 15 cm dłuższy od popularnego Swifta. Oferuje także o 7 cm więcej miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy, jest również o 5 cm szerszy. Bagażnik samochodu ma pojemność 355 litrów, o ponad 140 l więcej niż Swift.

Baleno to pierwszy model Suzuki z hybrydowym napędem. Jest ot tzw. łagodna hybryda, w której rozrusznik-alternator napędza w pewnych warunkach wał korbowy poprzez pasek. Dzięki temu 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra ciszej pracuje, a samochód łatwiej rusza. Silnik benzynowy ma 60 kW, zaś rozrusznik-alternator 2,3 kW, ale rozwija 50 Nm momentu już przy najniższych obrotach, co jest kluczowe przy ruszaniu.

Samochód zawsze napędzany jest silnikiem spalinowym, napęd elektryczny jest pomocniczy. Samochód został wyposażony w litowo-jonowy akumulator pracujący na niskim napięciu 12 Volt, co pozwoliło uniknąć kosztownej instalacji wysokiego napięcia, stosowanej w innych hybrydach.

Baleno oferowany jest także z klasycznym, benzynowym napędem. Pod maską może mieć znany z hybrydy silnik o pojemności 1,2 litra albo 3-cylindrowy, o pojemności jednego litra. Ceny zaczynają się od 43,9 tys. za wersję z silnikiem 1,2 litra, po 73,9 tys. z litrowym silnikiem i przekładnią automatyczną. Hybryda jest wyceniona na 65,9 tys. zł.

Japoński producent małych i terenowych aut Suzuki spodziewa się w Polsce zamknąć ten rok z ponad 13-procentowym wzrostem sprzedaży aut. Powodem przyjęcia optymistycznego założenia jest wprowadzenie do oferty małego hatchbacka Baleno, który wspólnie z Vitarą, Swiftem i SX4 S-Cross napędzi sprzedaż marki.

Bartłomiej Lorek z działu sprzedaży Suzuki Motor Poland wskazuje, że w pierwszych miesiącach tego roku firma przyjmowała po 300 zamówień na Vitarę miesięcznie, o 50 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostało 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana