Minivany albo pojazdy wielozadaniowe (MPV) były główną atrakcją zakończonego właśnie salonu samochodowego w Kantonie. Volkswagen przedstawił na nim powiększoną wersję Tourana, a GAC Motor prototyp własnego pojazdu.
Te samochody na 7 osób stanowią obecnie zaledwie 10 proc. sprzedaży samochodów osobowych w Chinach, ale ich sprzedaż rośnie szybciej od całego rynku. Eksperci twierdzą, że popyt na większe pojazdy jest dostatecznie duży w kraju, gdzie wielopokoleniowe rodziny żyją często pod jednym dachem. Jest więc możliwe, że chiński rynek MPV stanie się drugim na świecie po amerykańskim, gdzie samochody rodzinne są popularne od lat.
Pod koniec października władze złagodziły politykę jednego dziecka w nadziei, że liczba ludności zwiększy się z 1,37 mld pod koniec 2014 r. do 1,45 mld do 2030 r. Specjaliści uważają, że nie musi to jednak doprowadzić do nagłego zwiększenia rozmiarów średniej rodziny. Dyrektor generalny GAC Motor, Wu Song uważa jednak, że po ogłoszeniu polityki dwójki dzieci udział rynkowy MPV i SUV zwiększył się bardziej. Według chińskiej organizacji producentów, sprzedaż MPV po 10 miesiącach wzrosła o 7,8 proc., podczas gdy cały rynek osiągnął 1,5 proc.
Nastawienie na rodzinę.
Zwrócenie uwagi na chińskie rodziny jest czymś nowym wśród producentów MPV, którzy od lat nastawiali się na firmy potrzebujące dużych, luksusowych limuzyn dla szefów albo na małe firmy szukające środków transportu towarów i dla swych pracowników.
W wielu gospodarstwach domowych żyje co najmniej jedna para dziadków zajmujących się wnukami. Te wielopokoleniowe rodziny w połączeniu z obowiązującymi w większości dużych miast ograniczeniami posiadania tylko jednego pojazdu, dają pojazdom wielozadaniowym przewagę nad 5-miejscowymi sportowo-użytkowymi, które obecnie sprzedają się najlepiej.