Meksykańscy inżynierowie chcą pracować w Tesli

Inżynierowie z całego Meksyku zjechali się do przemysłowego miasta Monterrey licząc na szansę zatrudnienia w producencie samochodów elektrycznych Tesla Motor

Publikacja: 09.05.2017 12:08

Meksykańscy inżynierowie chcą pracować w Tesli

Foto: Bloomberg

Giełdę pracy zorganizowano w trudnym czasie dla amerykańskich firm szukających specjalistów zagranicą, bo prezydent D. Trump chce zmienić przepisy imigracyjne dotyczące wykwalifikowanych cudzoziemców w ramach nowej polityki „kupuj amerykańskie, zatrudniaj Amerykanów”.

Firma samochodowa z Doliny Krzemowej szuka w sąsiednim kraju specjalistów do pracy w zautomatyzowanym zakładzie we Fremont w Kalifornii, gdzie zamierza produkować od 2018 r. 500 tys. samochodów Model 3 rocznie, sześć razy więcej niż w 2016 r.

Meksyk ma duże zasoby doświadczonych inżynierów i mechaników w produkcji przemysłowej, w kraju tym działa 19 fabryk globalnych firm, GM, Forda, Fiata Chrysler, BMW i Volkswagena. Do Monterrey przyjechały tłumy, nawet z miast odległych o kilkaset kilometrów, mimo że Tesla nie zapowiedziała tej imprezy, ani nie wyznaczyła nikomu spotkań. Kilkudziesięciu przybyszom odmówiono rozmów kwalifikacyjnych, bo nie była to otwarta giełda pracy. Wszystkim wyjaśniono całe nieporozumienie Do dalszego etapu zakwalifikowano tych, którzy wiele tygodni wcześniej złożyli podania o pracę, innym kazano przesłać pocztą elektroniczną sprawozdania z przebiegu kariery zawodowej.

Przedstawiciele Tesli w Kalifornii i ekipy rekrutacyjnej w Monterrey odmówili wypowiedzi o samej giełdzie i o planach zatrudnienia w Meksyku.

Tesla aktywnie zatrudniała w ostatnich miesiącach pracowników do linii montażowej we Fremont, ale okazało się, że inżynierów i mechaników trudniej znaleźć od specjalistów oprogramowania w Dolinie Krzemowej. Większość kandydatów z Monterrey, niektórych z 20-letnim stażem pracy, innych świeżo po studiach, była nastawiona optymistycznie mimo początkowego odrzucenia ich kandydatur. W hotelu „Grand Fiesta Americana” zebrał się ich tłum, z teczkami z dokumentami

Wiadomość o giełdzie pracy pojawiła się w portalu LinkedIn nadana przez Davida Johnsona z działu rekrutacji technicznej Tesli; podał w niej 15 specjalizacji, jakich Tesla będzie poszukiwać w Monterrey. Wiadomość tę przejęły zagraniczne i meksykańskie środki przekazu i rozpowszechniły ją w mediach społecznościowych lokalne władze.

Jeden z inżynierów mający kilka lat pracy badawczo-rozwojowej w zagranicznej firmie samochodowej w Meksyku, przebył niemal 1000 km spod stolicy kraju licząc na rozmowę. — Tesla to innowacyjna firma, oferuje przyszłość mobilności — stwierdził, a jak większość pytanych prosił o nie ujawnianie personaliów, aby nie zaszkodzić swym szansom.

Postępowanie Tesli odbiega od wrogiego nastawienia Białego Domu do Meksyku i wysoko kwalifikowanych imigrantów. W pierwszych dniach urzędowania Donald Trump naciskał na firmy amerykańskie, by nie przenosiły produkcji i miejsc pracy do tańszego Meksyku. Chce też zmienić system wizowy, który teraz jego zdaniem odbiera Amerykanom miejsca pracy przez cudzoziemców, jednak brak inżynierów i mechaników powoduje, że amerykańskie firmy technologiczne mają problem z zatrudnianiem tylko własnych obywateli.

Ciekawostką jest to, że sam prezes Tesli, Elon Musk jest imigrantem z RPA i zasiada w radzie doradczej biznesu Trumpa.

Giełdę pracy zorganizowano w trudnym czasie dla amerykańskich firm szukających specjalistów zagranicą, bo prezydent D. Trump chce zmienić przepisy imigracyjne dotyczące wykwalifikowanych cudzoziemców w ramach nowej polityki „kupuj amerykańskie, zatrudniaj Amerykanów”.

Firma samochodowa z Doliny Krzemowej szuka w sąsiednim kraju specjalistów do pracy w zautomatyzowanym zakładzie we Fremont w Kalifornii, gdzie zamierza produkować od 2018 r. 500 tys. samochodów Model 3 rocznie, sześć razy więcej niż w 2016 r.

Pozostało 84% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera