Trumpchi nie sprzeda się w Stanach

Kiedy chiński producent GAC Motor przygotowywał wejście na amerykański rynek, przewidywał różne wyzwania z lokalizacją produktu i przepisami, ale nie widział żadnego problemu z flagową marką Trumpchi.

Publikacja: 23.04.2017 16:56

Trumpchi nie sprzeda się w Stanach

Foto: Wikimedia, Navigator84

Szefowie tej firmy z południowych Chin i firmy matki Guangzhou Automobile Group mówią teraz, że muszą zmienić nazwę marki, którą była podobna do chińskiej nazwy Chuanqi, była grą słów i oznaczała mieć szczęście, ale została obśmiana na salonie w Detroit w styczniu.

– Widzieliśmy ludzi śmiejących się na widok Trumpchi, robili zdjęcia tego szczegółu i puszczali je w Facebooku i na innych portalach — stwierdził dyrektor działu projektowania i wzornictwa w GAC Motor, Zhang Fan. — Czytając opinie na ten temat zdaliśmy sobie sprawę, że może to nie być pozytywna promocja marki.

Firma twierdzi, że wszelkie podobieństwo nazwy tej marki do prezydenta USA było niezamierzone. — Pracując nad podobnymi chińskimi dźwiękami tej nazwy GAC uznała, że słowo „trump” będzie najlepsze”, a „chi” dodała od słowa Chiny — wyjaśnił Zhang.

– To zupełny przypadek, nie mieliśmy najmniejszego pojęcia, że on zostaniu prezydentem — powiedział z kolei szef grupy GAC, Feng Xingya podczas salonu w Szanghaju. — Najpierw wcale nie wpadło mi do głowy, po co zmieniać nazwę. To prezydent wybrany przez Amerykanów, nazwa jest podobna do jego nazwiska, więc wszystko powinno być w porządku. Ale w Stanach poziom opozycji wobec Trumpa jest duży — dodał.

Samochody Trumpchi są zwykle tańsze od marek zagranicznych, ale marka stworzona jakieś 10 lat temu zyskała ostatnio na sprzedaży wraz z szybką poprawą jakości swych wyrobów. Firma matka GAC Group jest szóstą w Chinach pod względem sprzedaży.

GAC Motor liczy teraz, że wejdzie do USA w 2019 r., dwa lata później niż początkowo zamierzana, po zmianach w kierownictwie. Nadal pracuje nad produktami, które będą spełniać amerykańskie przepisy i wymogi rynkowe.

Szefowie tej firmy z południowych Chin i firmy matki Guangzhou Automobile Group mówią teraz, że muszą zmienić nazwę marki, którą była podobna do chińskiej nazwy Chuanqi, była grą słów i oznaczała mieć szczęście, ale została obśmiana na salonie w Detroit w styczniu.

– Widzieliśmy ludzi śmiejących się na widok Trumpchi, robili zdjęcia tego szczegółu i puszczali je w Facebooku i na innych portalach — stwierdził dyrektor działu projektowania i wzornictwa w GAC Motor, Zhang Fan. — Czytając opinie na ten temat zdaliśmy sobie sprawę, że może to nie być pozytywna promocja marki.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni