Trumpchi nie sprzeda się w Stanach

Kiedy chiński producent GAC Motor przygotowywał wejście na amerykański rynek, przewidywał różne wyzwania z lokalizacją produktu i przepisami, ale nie widział żadnego problemu z flagową marką Trumpchi.

Publikacja: 23.04.2017 16:56

Trumpchi nie sprzeda się w Stanach

Foto: Wikimedia, Navigator84

Szefowie tej firmy z południowych Chin i firmy matki Guangzhou Automobile Group mówią teraz, że muszą zmienić nazwę marki, którą była podobna do chińskiej nazwy Chuanqi, była grą słów i oznaczała mieć szczęście, ale została obśmiana na salonie w Detroit w styczniu.

– Widzieliśmy ludzi śmiejących się na widok Trumpchi, robili zdjęcia tego szczegółu i puszczali je w Facebooku i na innych portalach — stwierdził dyrektor działu projektowania i wzornictwa w GAC Motor, Zhang Fan. — Czytając opinie na ten temat zdaliśmy sobie sprawę, że może to nie być pozytywna promocja marki.

Firma twierdzi, że wszelkie podobieństwo nazwy tej marki do prezydenta USA było niezamierzone. — Pracując nad podobnymi chińskimi dźwiękami tej nazwy GAC uznała, że słowo „trump” będzie najlepsze”, a „chi” dodała od słowa Chiny — wyjaśnił Zhang.

– To zupełny przypadek, nie mieliśmy najmniejszego pojęcia, że on zostaniu prezydentem — powiedział z kolei szef grupy GAC, Feng Xingya podczas salonu w Szanghaju. — Najpierw wcale nie wpadło mi do głowy, po co zmieniać nazwę. To prezydent wybrany przez Amerykanów, nazwa jest podobna do jego nazwiska, więc wszystko powinno być w porządku. Ale w Stanach poziom opozycji wobec Trumpa jest duży — dodał.

Samochody Trumpchi są zwykle tańsze od marek zagranicznych, ale marka stworzona jakieś 10 lat temu zyskała ostatnio na sprzedaży wraz z szybką poprawą jakości swych wyrobów. Firma matka GAC Group jest szóstą w Chinach pod względem sprzedaży.

GAC Motor liczy teraz, że wejdzie do USA w 2019 r., dwa lata później niż początkowo zamierzana, po zmianach w kierownictwie. Nadal pracuje nad produktami, które będą spełniać amerykańskie przepisy i wymogi rynkowe.

Szefowie tej firmy z południowych Chin i firmy matki Guangzhou Automobile Group mówią teraz, że muszą zmienić nazwę marki, którą była podobna do chińskiej nazwy Chuanqi, była grą słów i oznaczała mieć szczęście, ale została obśmiana na salonie w Detroit w styczniu.

– Widzieliśmy ludzi śmiejących się na widok Trumpchi, robili zdjęcia tego szczegółu i puszczali je w Facebooku i na innych portalach — stwierdził dyrektor działu projektowania i wzornictwa w GAC Motor, Zhang Fan. — Czytając opinie na ten temat zdaliśmy sobie sprawę, że może to nie być pozytywna promocja marki.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana