Broń załogi Hyundaia — strajk

Pracownicy Hyundaia w Korei przestali na 2 dni produkować model sportowo-użytkowy Kona przed jego prasową premierą w USA, aby zaprotestować przeciwko planom pracodawcy zmniejszenia zatrudnienia

Publikacja: 29.11.2017 13:09

Broń załogi Hyundaia — strajk

Foto: materiały prasowe

Związek zawodowy prowadzący z dyrekcją doroczne negocjacje układu zbiorowego pracy uprzedził, że jest możliwe rozszerzenie akcji protestacyjnej.

Hyundai prowadzi od października ze związkiem rozmowy o planach produkcyjnych tego SUV-a, który ma być kluczowym modelem powstrzymującym spadek sprzedaży w Stanach. Związek utrzymuje, że pracodawca chce wprowadzić większą automatyzację i outsourcing w montowaniu zasadniczych podzespołów tego samochodu, czemu zdecydowanie sprzeciwia się. Dyrekcja Hyundaia twierdzi z kolei, że związek zgłasza w rozmowach nieistotne postulaty, jak np. zainstalowanie dodatkowych okien w zakładzie.

Decyzja o uruchomieniu produkcji Kona na nowej linii montażowej w ubiegłym tygodniu zapadła bez konsultowania ze związkiem i jest nie do przyjęcia — oświadczył przywódca związku, Ha Boo-young i dodał, że jest możliwy większy strajk, „jeśli dojdzie do nowych prowokacji ze strony kierownictwa”.

 Do strajku doszło przed planowanym pokazaniem na salonie w Los Angeles 29 listopada wersji Kona przygotowanej do produkcji na rynek amerykański; jego sprzedaż zacznie się na początku 2018 r. Obecnie SUV jest dostępny w Korei, gdzie zyskał popularność, a także w Europie.

Załoga Hyundaia zakonczyła protest po 2 dniach, dyrekcja ogłosiła, że dwudniowy strajk   oznaczał stratę w produkcji 1230 pojazdów.

Szef grupy Yoon Kap-han uznał za godne ubolewania zakłócenie przez związek zawodowy produkcji pojazdu, na który jest duży popyt w czasie, gdy większość zakładów grupy cierpi z powodu największego spadku sprzedaży. Po 9 miesiącach sprzedaż Hyundaia na świecie zmalała o 6 proc. z powodu braku modnych w Stanach modeli SUV i dyplomatycznego sporu Korei z Chinami.

Związek zawodowy prowadzący z dyrekcją doroczne negocjacje układu zbiorowego pracy uprzedził, że jest możliwe rozszerzenie akcji protestacyjnej.

Hyundai prowadzi od października ze związkiem rozmowy o planach produkcyjnych tego SUV-a, który ma być kluczowym modelem powstrzymującym spadek sprzedaży w Stanach. Związek utrzymuje, że pracodawca chce wprowadzić większą automatyzację i outsourcing w montowaniu zasadniczych podzespołów tego samochodu, czemu zdecydowanie sprzeciwia się. Dyrekcja Hyundaia twierdzi z kolei, że związek zgłasza w rozmowach nieistotne postulaty, jak np. zainstalowanie dodatkowych okien w zakładzie.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana