Samochód dla gości

Przedsiębiorcy chętnie kupują minivany.

Publikacja: 07.09.2015 15:24

W tym roku sprzedaż dużych minivanów rośnie szybciej niż w poprzednim.

W tym roku sprzedaż dużych minivanów rośnie szybciej niż w poprzednim.

Foto: Seat

W 2014 roku firmy nabyły 10,2 tys. małych minivanów oraz 2,4 tys. dużych. Oznacza to, że klienci flotowi kupili ponad 77 proc. zarejestrowanych w Polsce dużych minivanów oraz blisko 48 proc. małych.

W pierwszej połowie tego roku Volkswagen sprzedał 345 Touranów, o 96 sztuk więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zainteresowanie większym Sharanem zmalało: nabywców w pierwszym półroczu znalazło 196 takich samochodów, o 87 mniej niż w pierwszej połowie 2014 roku. Z kolei SEAT sprzedał 225 sztuk Alhambry, o 80 więcej niż w pierwszej połowie ub.r.

Sprzedawcy przyznają, że minivany są samochodami stosunkowo rzadko kupowanymi przez floty. Stanowią one dodatek, służą przewożeniu np. gości. Były przebojem lat 80. i wczesnych 90., a od dekady ich pozycja rynkowa jest stabilna. Według danych zgromadzonych przez Centralną Ewidencję Pojazdów i przygotowanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, minivany zdobyły 7,4 proc. rynku w 2014 roku, o 0,3 pkt proc. mniej niż w 2013 roku.

Sprzedaż małych minivanów, do których zalicza się np. Volkswagen Touran, wzrosła w 2014 roku o niecałe 6 proc., do 21,4 tys. sztuk. Jest to piąty pod względem popularności segment w Polsce, po autach kompaktowych (segment C), małych (segment B), małych suvach oraz samochodach klasy średniej (segmentu D).

Natomiast sprzedaż dużych minvanów (Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, który jest liderem tego segmentu) podskoczyła aż o ponad 52 proc., do 3,1 tys., co odpowiada niecałemu procentowi rynku.

Samochód w cenie kawy

Rzecznik Seat-a Jakub Góralczyk przypomina, że marka proponuje szereg rozwiązań finansowych, w tym uruchomiony przy współpracy z Volkswagen Bankiem AutoKredyt. Jego zaletą jest bardzo niska miesięczna rata, a właściciel otrzymuje możliwość wymiany samochodu na nowy model już po trzech lub czterech latach. Użytkownik może również pozostać właścicielem auta poprzez spłatę jednorazową lub rozłożoną na raty. Inną możliwością, z której może skorzystać klient zainteresowany zakupem Seat-a, jest innowacyjny Kredyt 0 proc. – Warto pamiętać również, że wszystkie seat-y objęte są standardowo czteroletnią gwarancją – podkreśla Góralczyk.

Alhambra oraz Ibiza przeszły w tym roku liczne zmiany, zarówno w swojej funkcjonalności, jaki i wyglądzie. Jak na rodzinny samochód przystało, wnętrze Alhambry zostało wzbogacone o nowatorskie rozwiązania multimedialne, nowe ekrany dotykowe i system MirrorLink. Nowa Ibiza natomiast otrzymała szereg nowych pakietów kolorystycznych, dotykowy ekran multimedialny z systemem MirrorLink oraz nowe, bardziej dynamiczne, a zarazem oszczędne, silniki.

Dodatkowo Seat proponuje również rabaty zakupowe. We wrześniu uruchomione zostały dwie promocje cenowe: dwa najlepiej sprzedające się modele seat-a – Leon oraz Ibiza – przez cały okres września dostępne są z wysokimi rabatami do 4 tys. złotych. – Dzięki ofercie finansowania każdy kierowca może stać się właścicielem nowej Ibizy za ratę w wysokości 386 zł miesięcznie. To jedynie 13 złotych dziennie – czyli tyle, ile kosztuje nas codzienna cafe latte – porównuje Góralczyk.

50 procent w górę

Seat oferuje również dedykowane rozwiązania dla flot, takie jak Leasing Niska Rata oraz Leasing z Wysoką Wartością Końcową. Oba te rozwiązania to propozycja dla klientów, którzy chcą połączyć zalety podatkowe leasingu operacyjnego z niską miesięczną ratą.

– Atrakcyjność tej oferty Seat-a udowadniają wyniki sprzedaży – uważa rzecznik. Marka rozwija się dynamicznie nie tylko na świecie, gdzie przez ostatnie lata wykazywała dwucyfrowe wzrosty, ale również w Polsce, gdzie w pierwszej połowie 2015 r. szybowała w górę o ponad 50 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. – O zaufaniu Polaków do seat-a świadczą zresztą nie tylko liczby – zapewnia Góralczyk. Krajowa sieć dilerska marki jest światowym liderem we wprowadzaniu nowej architektury, która ma podkreślić cechy marki i uprzyjemnić zakup kierowcom. Polska sieć poprzez liczne inwestycje buduje zupełnie nową jakość i nieustannie rozbudowuje swoje salony – obecnie jest ich już 18 w całym kraju.

Monika Marszałek: Brand manager w departamencie sprzedaży Volkswagen Bank

Nowoczesne i dynamiczne samochody SEAT potrzebują równie innowacyjnego finansowania. Wszystkie modele marki dostępne są w elastycznym AutoKredycie z wyjątkowo niską miesięczną ratą, który pozwala cieszyć się całkiem nowym samochodem co trzy lub cztery lata. Zakup nowego SEAT-a w AutoKredycie nie wymaga wkładu własnego, a w trakcie umowy nabywca spłaca jedynie utraconą w tym czasie wartość samochodu. Płaci więc tylko za to, z czego korzysta. Dzięki temu raty kredytu są optymalne dla domowego budżetu.

Dodatkowo po upływie trzech lub czterech lat nabywca może sam zadecydować o przyszłości swojego SEAT-a, ponieważ ma trzy możliwości zakończenia umowy. Pierwsze rozwiązanie jest dostosowane do zmieniających się oczekiwań kierowców, umożliwiając im zwrot używanego auta na koniec okresu kredytowania i wybór nowego modelu w ramach kolejnej umowy. Jeśli klient chce jeździć dalej swoim samochodem, może skorzystać z drugiej opcji, jaką jest spłata jego pozostałej wartości jednorazowo lub – jako trzeci wariant – w dogodnych ratach. Wybierając AutoKredyt, nabywca zyskuje też możliwość dokupienia atrakcyjnego pakietu ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, NNW, Assistance) za 2,99 procent wartości auta.

W 2014 roku firmy nabyły 10,2 tys. małych minivanów oraz 2,4 tys. dużych. Oznacza to, że klienci flotowi kupili ponad 77 proc. zarejestrowanych w Polsce dużych minivanów oraz blisko 48 proc. małych.

W pierwszej połowie tego roku Volkswagen sprzedał 345 Touranów, o 96 sztuk więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zainteresowanie większym Sharanem zmalało: nabywców w pierwszym półroczu znalazło 196 takich samochodów, o 87 mniej niż w pierwszej połowie 2014 roku. Z kolei SEAT sprzedał 225 sztuk Alhambry, o 80 więcej niż w pierwszej połowie ub.r.

Pozostało 89% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana