Samochód dla gości

Przedsiębiorcy chętnie kupują minivany.

Publikacja: 07.09.2015 15:24

W tym roku sprzedaż dużych minivanów rośnie szybciej niż w poprzednim.

W tym roku sprzedaż dużych minivanów rośnie szybciej niż w poprzednim.

Foto: Seat

W 2014 roku firmy nabyły 10,2 tys. małych minivanów oraz 2,4 tys. dużych. Oznacza to, że klienci flotowi kupili ponad 77 proc. zarejestrowanych w Polsce dużych minivanów oraz blisko 48 proc. małych.

W pierwszej połowie tego roku Volkswagen sprzedał 345 Touranów, o 96 sztuk więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zainteresowanie większym Sharanem zmalało: nabywców w pierwszym półroczu znalazło 196 takich samochodów, o 87 mniej niż w pierwszej połowie 2014 roku. Z kolei SEAT sprzedał 225 sztuk Alhambry, o 80 więcej niż w pierwszej połowie ub.r.

Sprzedawcy przyznają, że minivany są samochodami stosunkowo rzadko kupowanymi przez floty. Stanowią one dodatek, służą przewożeniu np. gości. Były przebojem lat 80. i wczesnych 90., a od dekady ich pozycja rynkowa jest stabilna. Według danych zgromadzonych przez Centralną Ewidencję Pojazdów i przygotowanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, minivany zdobyły 7,4 proc. rynku w 2014 roku, o 0,3 pkt proc. mniej niż w 2013 roku.

Sprzedaż małych minivanów, do których zalicza się np. Volkswagen Touran, wzrosła w 2014 roku o niecałe 6 proc., do 21,4 tys. sztuk. Jest to piąty pod względem popularności segment w Polsce, po autach kompaktowych (segment C), małych (segment B), małych suvach oraz samochodach klasy średniej (segmentu D).

Natomiast sprzedaż dużych minvanów (Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, który jest liderem tego segmentu) podskoczyła aż o ponad 52 proc., do 3,1 tys., co odpowiada niecałemu procentowi rynku.

Samochód w cenie kawy

Rzecznik Seat-a Jakub Góralczyk przypomina, że marka proponuje szereg rozwiązań finansowych, w tym uruchomiony przy współpracy z Volkswagen Bankiem AutoKredyt. Jego zaletą jest bardzo niska miesięczna rata, a właściciel otrzymuje możliwość wymiany samochodu na nowy model już po trzech lub czterech latach. Użytkownik może również pozostać właścicielem auta poprzez spłatę jednorazową lub rozłożoną na raty. Inną możliwością, z której może skorzystać klient zainteresowany zakupem Seat-a, jest innowacyjny Kredyt 0 proc. – Warto pamiętać również, że wszystkie seat-y objęte są standardowo czteroletnią gwarancją – podkreśla Góralczyk.

Alhambra oraz Ibiza przeszły w tym roku liczne zmiany, zarówno w swojej funkcjonalności, jaki i wyglądzie. Jak na rodzinny samochód przystało, wnętrze Alhambry zostało wzbogacone o nowatorskie rozwiązania multimedialne, nowe ekrany dotykowe i system MirrorLink. Nowa Ibiza natomiast otrzymała szereg nowych pakietów kolorystycznych, dotykowy ekran multimedialny z systemem MirrorLink oraz nowe, bardziej dynamiczne, a zarazem oszczędne, silniki.

Dodatkowo Seat proponuje również rabaty zakupowe. We wrześniu uruchomione zostały dwie promocje cenowe: dwa najlepiej sprzedające się modele seat-a – Leon oraz Ibiza – przez cały okres września dostępne są z wysokimi rabatami do 4 tys. złotych. – Dzięki ofercie finansowania każdy kierowca może stać się właścicielem nowej Ibizy za ratę w wysokości 386 zł miesięcznie. To jedynie 13 złotych dziennie – czyli tyle, ile kosztuje nas codzienna cafe latte – porównuje Góralczyk.

50 procent w górę

Seat oferuje również dedykowane rozwiązania dla flot, takie jak Leasing Niska Rata oraz Leasing z Wysoką Wartością Końcową. Oba te rozwiązania to propozycja dla klientów, którzy chcą połączyć zalety podatkowe leasingu operacyjnego z niską miesięczną ratą.

– Atrakcyjność tej oferty Seat-a udowadniają wyniki sprzedaży – uważa rzecznik. Marka rozwija się dynamicznie nie tylko na świecie, gdzie przez ostatnie lata wykazywała dwucyfrowe wzrosty, ale również w Polsce, gdzie w pierwszej połowie 2015 r. szybowała w górę o ponad 50 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. – O zaufaniu Polaków do seat-a świadczą zresztą nie tylko liczby – zapewnia Góralczyk. Krajowa sieć dilerska marki jest światowym liderem we wprowadzaniu nowej architektury, która ma podkreślić cechy marki i uprzyjemnić zakup kierowcom. Polska sieć poprzez liczne inwestycje buduje zupełnie nową jakość i nieustannie rozbudowuje swoje salony – obecnie jest ich już 18 w całym kraju.

Monika Marszałek: Brand manager w departamencie sprzedaży Volkswagen Bank

Nowoczesne i dynamiczne samochody SEAT potrzebują równie innowacyjnego finansowania. Wszystkie modele marki dostępne są w elastycznym AutoKredycie z wyjątkowo niską miesięczną ratą, który pozwala cieszyć się całkiem nowym samochodem co trzy lub cztery lata. Zakup nowego SEAT-a w AutoKredycie nie wymaga wkładu własnego, a w trakcie umowy nabywca spłaca jedynie utraconą w tym czasie wartość samochodu. Płaci więc tylko za to, z czego korzysta. Dzięki temu raty kredytu są optymalne dla domowego budżetu.

Dodatkowo po upływie trzech lub czterech lat nabywca może sam zadecydować o przyszłości swojego SEAT-a, ponieważ ma trzy możliwości zakończenia umowy. Pierwsze rozwiązanie jest dostosowane do zmieniających się oczekiwań kierowców, umożliwiając im zwrot używanego auta na koniec okresu kredytowania i wybór nowego modelu w ramach kolejnej umowy. Jeśli klient chce jeździć dalej swoim samochodem, może skorzystać z drugiej opcji, jaką jest spłata jego pozostałej wartości jednorazowo lub – jako trzeci wariant – w dogodnych ratach. Wybierając AutoKredyt, nabywca zyskuje też możliwość dokupienia atrakcyjnego pakietu ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, NNW, Assistance) za 2,99 procent wartości auta.

W 2014 roku firmy nabyły 10,2 tys. małych minivanów oraz 2,4 tys. dużych. Oznacza to, że klienci flotowi kupili ponad 77 proc. zarejestrowanych w Polsce dużych minivanów oraz blisko 48 proc. małych.

W pierwszej połowie tego roku Volkswagen sprzedał 345 Touranów, o 96 sztuk więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zainteresowanie większym Sharanem zmalało: nabywców w pierwszym półroczu znalazło 196 takich samochodów, o 87 mniej niż w pierwszej połowie 2014 roku. Z kolei SEAT sprzedał 225 sztuk Alhambry, o 80 więcej niż w pierwszej połowie ub.r.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne