Nowa spółka Renaulta w Iranie

Renault poinformował o podpisaniu umowy o nowej w Iranie spółce j.v., która będzie produkować docelowo 300 tys. samochodowy rocznie

Publikacja: 07.08.2017 17:19

Nowa spółka Renaulta w Iranie

Foto: Bloomberg

Umowa przewiduje zainwestowanie 660 mln euro, Renault będzie posiadaczem 60 proc. w spółce utworzonej wraz z irańską Parto Negin Naseh (20 proc.) i funduszem inwestycyjno-rozwojowym przemysłu IDRO (20 proc.) – Pierwszy etap umowy o wartości 660 mln euro zakłada produkcję 150 tys. samochodów rocznie – poinformował szef IDRO, Mansur Moazami.

Podobnie jak w przypadku porozumienia z września 2016, tak i obecne przewiduje utworzenie ośrodka inżynierii i zakupów, aby przyczyniać się do rozwoju działalności miejscowych dostawców.

Spółka będzie działać w Saveh, 120 km na południowy zachód od Teheranu, w istniejącym już zakładzie, który zostanie rozbudowany i unowocześniony. Pierwszymi pojazdami produkowanymi tu będą nowy Renault Symbol i nowy Dacia Duster. Na rynku pojawią się za półtora roku – podał Moazami.

Drugi etap projektu zacznie się w 2019 r. i będzie realizowany przez 3 lata. Docelowo produkcja obu modeli dojdzie do 300 tys. rocznie.

Według warunków umowy, 30 proc. samochodów i części zamiennych z Iranu będzie eksportowane.

Thierry Bolloré z kierownictwa Renaulta, który podpisał umowę podkreślił jej historyczny wymiar i wyjątkowy charakter „pod względem inwestycji, transferu technologii, lokalizacji, rozwoju miejscowych talentów, stworzenia ośrodka produkcji i eksportu nowoczesnych samochodów”.

We wrześniu podpisano w Paryżu umowę Renaulta z ministrem przemysłu Mohammadem Reza Nematzadeh, o stworzeniu w Iranie spółki j.v. Francuska grupa jest już obecna w tym kraju, z tradycyjnymi partnerami Iran Khodro i Saipa może produkować 200 tys. samochodów rocznie, po 6 miesiącach zwiększyła ich sprzedaż ponad dwukrotnie.

Umowa przewiduje zainwestowanie 660 mln euro, Renault będzie posiadaczem 60 proc. w spółce utworzonej wraz z irańską Parto Negin Naseh (20 proc.) i funduszem inwestycyjno-rozwojowym przemysłu IDRO (20 proc.) – Pierwszy etap umowy o wartości 660 mln euro zakłada produkcję 150 tys. samochodów rocznie – poinformował szef IDRO, Mansur Moazami.

Podobnie jak w przypadku porozumienia z września 2016, tak i obecne przewiduje utworzenie ośrodka inżynierii i zakupów, aby przyczyniać się do rozwoju działalności miejscowych dostawców.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana