Luksusowe marki walczą na SUVy

BMW, Infiniti, Lexus, Mercedes wprowadzają nowe SUVy. Te modele są filarem sprzedaży firm

Publikacja: 06.07.2015 13:39

Jesienna nowość: Lexus RX, którego wcześniejsze wersje do tej pory stanowiły połowę sprzedaży marki.

Jesienna nowość: Lexus RX, którego wcześniejsze wersje do tej pory stanowiły połowę sprzedaży marki.

Foto: Materiały prasowe.

Dobrym przykładem jest Lexus, który tylko w tym roku zamierza sprzedać w Polsce 1,4 tys. SUVów NX, gdy tegoroczna sprzedaż marki wyniesie 2,5 tys. W przyszłym roku dział SUVów zapewne będzie jeszcze większy, bo późną jesienią do oferty wejdzie bestseller japońskiej marki, czyli RX. Ten duży SUV będzie oferowany w wersji benzynowej (RX200t) lub hybrydowej (RX450h). Jak zwykle nie będzie diesla. Przedstawiciele Lexusa podkreślają, że jest to najszybciej rosnąca luksusowa marka w przemyśle samochodowym – tylko w ostatnich trzech latach jej sprzedaż wrosła o 44 proc.

Japońską konkurencję lekceważy Mercedes, który koncentruje się na pobiciu Audi i BMW. We wrześniu stuttgarcka marka wzbogaci ofertę o GLC (następcę GLK) oraz GLE coupe. SUVy stanowią jedną czwartą sprzedaży Mercedesa w Polsce. W przyszłym roku marka planuje sprzedać w Polsce 10 tys. aut i udział suvów może wzrosnąć nawet do jednej trzeciej.

W październiku w sprzedaży znajdzie się BMW X1. Ten najmniejszy SUV monachijskiej marki w ub.r. znalazł w Polsce siedmiuset chętnych, o połowę mniej od najpopularniejszych SUVów X3 oraz X5. Przedstawiciele BMW liczą na wyższą sprzedaż nowego modelu.

Niemiecka konkurencja niespokojnym okiem spogląda w stronę nowego, dużego SUVa Volvo, oznaczonego XC 90. Samochód wchodzi do sprzedaży, a importer przewiduje, że roczny popyt może sięgnąć tysiąca sztuk. Suvy stanowią połowę sprzedaży Volvo w Polsce.

Z Audi Q3 oraz BWW X1 będzie konkurował Infinity QX30, który trafi do salonów wiosną w przyszłym roku. Uzupełni ofertę dużych SUVów japońskiej marki należącej do Nissana. Model otrzyma silniki benzynowe oraz wysokoprężne.

Diesle pochodzą od Mercedesa, podobnie jak cała platforma. SUVy w tym roku stanowią 58 proc. sprzedaży Infinity, w poprzednich latach ich udział dochodził do 75 proc.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w pierwszej połowie roku wśród marek luksusowych w Polsce na pierwszym miejscu znalazło się BMW z wynikiem 4413 aut, tuż przed Mercedesem (4393), Audi (3763) oraz Volvo (3145). Rosnąca sprzedaż marek tego segmentu wynika także z zachęt podatkowych – od kwietnia nabywcy mogą odliczyć połowę VAT, co w przypadku drogich aut jest sporą zachętą. Poprzednio ustawa pozwalała odliczyć do 6 tys. zł z zapłaconego podatku VAT od nabytego samochodu.

Dobrym przykładem jest Lexus, który tylko w tym roku zamierza sprzedać w Polsce 1,4 tys. SUVów NX, gdy tegoroczna sprzedaż marki wyniesie 2,5 tys. W przyszłym roku dział SUVów zapewne będzie jeszcze większy, bo późną jesienią do oferty wejdzie bestseller japońskiej marki, czyli RX. Ten duży SUV będzie oferowany w wersji benzynowej (RX200t) lub hybrydowej (RX450h). Jak zwykle nie będzie diesla. Przedstawiciele Lexusa podkreślają, że jest to najszybciej rosnąca luksusowa marka w przemyśle samochodowym – tylko w ostatnich trzech latach jej sprzedaż wrosła o 44 proc.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił