Luksusowe marki walczą na SUVy

BMW, Infiniti, Lexus, Mercedes wprowadzają nowe SUVy. Te modele są filarem sprzedaży firm

Publikacja: 06.07.2015 13:39

Jesienna nowość: Lexus RX, którego wcześniejsze wersje do tej pory stanowiły połowę sprzedaży marki.

Jesienna nowość: Lexus RX, którego wcześniejsze wersje do tej pory stanowiły połowę sprzedaży marki.

Foto: Materiały prasowe.

Dobrym przykładem jest Lexus, który tylko w tym roku zamierza sprzedać w Polsce 1,4 tys. SUVów NX, gdy tegoroczna sprzedaż marki wyniesie 2,5 tys. W przyszłym roku dział SUVów zapewne będzie jeszcze większy, bo późną jesienią do oferty wejdzie bestseller japońskiej marki, czyli RX. Ten duży SUV będzie oferowany w wersji benzynowej (RX200t) lub hybrydowej (RX450h). Jak zwykle nie będzie diesla. Przedstawiciele Lexusa podkreślają, że jest to najszybciej rosnąca luksusowa marka w przemyśle samochodowym – tylko w ostatnich trzech latach jej sprzedaż wrosła o 44 proc.

Japońską konkurencję lekceważy Mercedes, który koncentruje się na pobiciu Audi i BMW. We wrześniu stuttgarcka marka wzbogaci ofertę o GLC (następcę GLK) oraz GLE coupe. SUVy stanowią jedną czwartą sprzedaży Mercedesa w Polsce. W przyszłym roku marka planuje sprzedać w Polsce 10 tys. aut i udział suvów może wzrosnąć nawet do jednej trzeciej.

W październiku w sprzedaży znajdzie się BMW X1. Ten najmniejszy SUV monachijskiej marki w ub.r. znalazł w Polsce siedmiuset chętnych, o połowę mniej od najpopularniejszych SUVów X3 oraz X5. Przedstawiciele BMW liczą na wyższą sprzedaż nowego modelu.

Niemiecka konkurencja niespokojnym okiem spogląda w stronę nowego, dużego SUVa Volvo, oznaczonego XC 90. Samochód wchodzi do sprzedaży, a importer przewiduje, że roczny popyt może sięgnąć tysiąca sztuk. Suvy stanowią połowę sprzedaży Volvo w Polsce.

Z Audi Q3 oraz BWW X1 będzie konkurował Infinity QX30, który trafi do salonów wiosną w przyszłym roku. Uzupełni ofertę dużych SUVów japońskiej marki należącej do Nissana. Model otrzyma silniki benzynowe oraz wysokoprężne.

Diesle pochodzą od Mercedesa, podobnie jak cała platforma. SUVy w tym roku stanowią 58 proc. sprzedaży Infinity, w poprzednich latach ich udział dochodził do 75 proc.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w pierwszej połowie roku wśród marek luksusowych w Polsce na pierwszym miejscu znalazło się BMW z wynikiem 4413 aut, tuż przed Mercedesem (4393), Audi (3763) oraz Volvo (3145). Rosnąca sprzedaż marek tego segmentu wynika także z zachęt podatkowych – od kwietnia nabywcy mogą odliczyć połowę VAT, co w przypadku drogich aut jest sporą zachętą. Poprzednio ustawa pozwalała odliczyć do 6 tys. zł z zapłaconego podatku VAT od nabytego samochodu.

Dobrym przykładem jest Lexus, który tylko w tym roku zamierza sprzedać w Polsce 1,4 tys. SUVów NX, gdy tegoroczna sprzedaż marki wyniesie 2,5 tys. W przyszłym roku dział SUVów zapewne będzie jeszcze większy, bo późną jesienią do oferty wejdzie bestseller japońskiej marki, czyli RX. Ten duży SUV będzie oferowany w wersji benzynowej (RX200t) lub hybrydowej (RX450h). Jak zwykle nie będzie diesla. Przedstawiciele Lexusa podkreślają, że jest to najszybciej rosnąca luksusowa marka w przemyśle samochodowym – tylko w ostatnich trzech latach jej sprzedaż wrosła o 44 proc.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera