Oba modele mają jako techniczną podstawę tylny napęd, a Stelvio oferuje w mocniejszych wersjach napęd na cztery koła, oznaczony Q4.
Stelvio jest szerszy od Giulii: większy skok kół wymagał zastosowania dłuższych od sedana wahaczy z przodu i drążków reakcyjnych z tyłu. W rezultacie szerokość Stelvio wynosi 1,9 m, o 3 cm więcej od Giulii. Poszerzony rozstaw kół zapewnia wyższemu od sedana o 24 cm SUV-owi dobre prowadzenie na krętych drogach.
Dobre własności jezdne to także zasługa małej masy, wynoszącej 1660 kg. Auto jest nawet o 100 kg lżejsze od konkurentów. Stelvio jak żadna Alfa wcześniej wykorzystuje lekkie materiały; ma silniki z aluminiowymi blokami, elementy zawieszenia, ramy pomocnicze, maskę, błotniki, drzwi i klapę bagażnika. Do tego wał napędowy wykonany jest z włókna węglowego. Taki sam wał wykorzystuje Giulia.
Dynamikę zwiększa również montowany na życzenie samoblokujący się mechanizm różnicowy. Lubiący sportową jazdę kierowcy docenią przekładnię kierowniczą o bezpośrednim przełożeniu.
Konkurent niemieckich aut
Mierzący niecałe 4,7 m długości Stelvio będzie konkurować przede wszystkim z Porsche Macan, Audi Q5, BMW X3, Mercedesem GLC oraz Jaguarem F-Pace. Włoska marka początkowo otrzyma 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 280 KM oraz 2,2-litrowego diesla mającego 210 KM. Benzynowa wersja potrzebuje 5,7 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h, diesel potrzebuje dodatkowej sekundy.