Wolfgang Schreiber przez wiele lat dowodził markami Bentley i Bugatti. W latach 1996-2003 był szefem działu odpowiedzialnego za konstrukcje skrzyń biegów. To właśnie on stworzył wiele patentów związanych z przekazywaniem napędu i jest jednym z twórców technologii DSG (dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia biegów), która okazała się wielkim sukcesem.
Gazeta Der Spiegel przypomniała kilka dni temu, że drogi Schreibera i koncernu Volkswagen rozeszły się w mało przyjazny sposób. Były pracownik domaga się finansowej rekompensaty za udział w opracowaniu skrzyni DSG. Niemieckie media donoszą, że koncern VW zaproponował Schreiberowi ugodę w postaci 20 mln. Wygląda na to, że były dyrektor nie przystał na taką ofertę. Co więcej, domaga się wielokrotnie wyższej rekompensaty, ale źródła nie podają jaka kwota może wchodzić w grę.
Skrzynia DSG zadebiutowała w 2003 roku i bardzo szybko okazała się wielkim sukcesem koncernu, który był później naśladowany przez innych producentów. Przez 13 lat produkcji zamontowano ją w ponad 4 mln egzemplarzy samochodów.