Przed tygodniem powiedział, że niemiecka grupa dokona zmiany strategii zaopatrywania się po konflikcie z dwoma dostawcami, który zakłócił rytm pracy w sześciu niemieckich fabrykach.
– Nie mogę nigdy tego wykluczyć — odpowiedział dziennikarzom w Linzu na temat możliwych w przyszłości opóźnień w produkcji — Spór z Preventem był wyjątkowym przypadkiem, normalnie mamy bardzo dobre stosunki z naszymi dostawcami, toteż sadzę, że wszystko jest pod kontrolą.
Udział w Navistar
Volskwagen dostarczy amerykańskiej grupie ciężarówek Navistar silniki w zamian za udział 16,6 proc. w tej grupie oraz zapłaci po 15,76 dolarów za akcję, co oznacza premię 12 proc. Niemcy kupią za 256 mln dolarów (229 mln euro) 16,2 proc. nowych akcji Navistar. Sef działu ciężarówek w VW, Anderas Renschler stwierdził, że to partnerstwo może doprowadzić do pełnej fuzji. — W naszych dążeniach do stania się światowym czempionem wszystkie opcje są otwarte — powiedział.
Pojazdy elektryczne z JAC Motor
Odrębnie Niemcy podpisali z chińską Anhui Jianghuai Automobile (JAC Motor) wstępną umowę o podjęciu przez spółkę j. v. produkcji samochodów elektrycznych. Obie strony przeprowadzą studium opłacalności zawiązania takiej spółki i będą dążyć do podpisania oficjalnego porozumienia za 5 miesięcy. VW dodał w komunikacie, że głównym celem tej współpracy jest opracowanie środków transportu o zerowej emisji spalin. Rzecznik sprecyzował, że partnerstwo skupi się na samochodach na baterie elektryczne, a nie na hybrydach.