Francuska grupa osiągnęła obroty 51,2 mld euro poprawiając je o 13,1 proc., także powyżej założonych 50 mld do końca 2017 r. Marża wyniosła 6,4 proc., a planowano ponad 5 proc.
– Cele planu „Drive the change” z 2011 r. zostały przekroczone o rok wcześniej zarówno pod względem wzrostu jak i zysków — oświadczył prezes Carlos Ghosn na spotkaniu z analitykami. Przewidywali obroty 50,8 mld i zysk netto 3,38 mld, a wyniósł 3,42 mld (+21,1 proc.)
„Wyniki są lepsze od przewidywanych, ale dziś kluczem jest średnioterminowy plan” — stwierdzili analitycy z Exane BNP Paribas. Podkreślili, że zmniejszenie kosztów zmiennych o 184 mln euro było mniejsze od zakładanych 350 mln. Renault uprzedzał jednak, że decyzja o zwiększeniu nakładów na R&D nad nowymi technologiami i produktami może to uniemożliwić.
Nowy plan w październiku
Na jesieni grupa przedstawi nowy plan strategiczny w koordynacji z partnerami, Nissanem i Mitsubishi, zakładający ambitne cele: obroty 70 mld euro, +40 proc. w ciągu 6 lat i minimalną marżę 7 proc. Francuzi liczą na nowe synergie i na powrót wzrostu w Rosji i Brazylii, gdzie rynek ma ustabilizować się.
Dzięki „Drive the change” Renault dokonał znacznej poprawy swej sytuacji: w 2010 r. osiągał obroty tylko 39 mld euro i marżę 1,8 proc. W tym czasie dokonał pełnej zmiany gamy modeli, wszedł na nowe rynki (Chiny, Indie) i zawarł z załogą 2 umowy o konkurencyjności we Francji.