Sprzedawca używanych samochodów Autobahn Motors uruchomił w grudniu w tym mieście-państwie futurystyczny 15-piętrowy salon, z 60 automatami do oglądania i wybierania modeli. Firma reklamuje się jako największy na świecie automat do sprzedaży (vending machine) luksusowych samochodów.
Klienci na parterze wybierają na ekranach dotykowych pojazd, jaki chcieliby obejrzeć, auto zjeżdża na dół w ciągu 1-2 minut dzięki zaawansowanemu systemowi wyszukiwania.
Dyrektor generalny Autobahn Motors, Gary Hong wyjaśnił, że formułę automatu do sprzedaży zastosowano chcąc skutecznie wykorzystać brak wolnej powierzchni w Singapurze, a także aby wyróżnić się czymś od konkurentów. — Musieliśmy spełnić wymóg magazynowania dużej liczby aut. Jednocześnie chcieliśmy być twórczy i innowacyjni — powiedział. Do jego firmy zwrócili się już deweloperzy zainteresowani wykorzystaniem systemu zarządzania zasobami samochodowymi AIMS w świadczeniu usług parkingowych.
Salon ma w ofercie nowoczesne luksusowe auta sportowe, ale też klasyczne, np. Morgan Plus 4 z roku 1955.
Amerykańska firma Carvana korzysta także z wieżowców-automatów do sprzedawania używanych samochodów. W marcu uruchomiła w San Antonio w Teksasie 8-piętrowy salon z ofertą 30 pojazdów.