W krajach UE i EFTA sprzedano łącznie 1 318 820 pojazdów, „unijny rynek samochodów osobowych osiągnął znów dobre wyniki. To najlepszy rezultat od kwietnia 2008, ostatniego miesiąca przed skutkami kryzysu finansowego” — stwierdziła ACEA. Od początku roku rynek zwiększył się o 8,3 proc. do 5 251 757 samochodów.
Sprzedaż w Europie wróciła do rocznego wzrostu w 2014 r. po sześciu latach spadku do najniższych wartości od kilkudziesięciu lat. Popyt zwiększał się z każdym miesiącem wraz ze wzrostem zaufania konsumentów, zachętami od sprzedających i nowościami, które przyciągały klientów do salonów.
W kwietniu poprawę osiągnęli wszyscy producenci, również Volkswagen.. Największy wzrost osiągnęły Daimler o 21,6 proc. i BMW o 11,7 proc. dzięki popularności Mercedesa (+23,4) i Mini, wyprzedzając Fiata Chryslera, który skoczył o 13,6 proc. na skutek doskonalej sprzedaży Jeepa; sprzedaż w Europie tego SUV wzrosła o 21,8 proc.
Największa grupa Volkswagena zanotowała wzrost o 5,3 proc., a główna marka o 2,6 proc. po spadku w marcu o 1,6 proc. Jej udział rynkowy zmalał jednak do 25,4 proc. z 262, co nadal jest ceną skandalu z emisjami spalin.
Inni producenci osiągnęli skromniejszą poprawę, jednocyfrową — Opel o 6,6 proc., PSA Peugeot Citroen o 5,6, Renault o 5,3, i Ford o 4.