Kary dla Koreańczyków za zawyżane osiągi

Hyundai Motor i Kia Motors zapłacą 41,2 mln dolarów za zakończenie przez władze śledztwa z 33 stanach ws. zawyżania osiągów (zużycia paliwa) — podała prokuratura generalna w Waszyngtonie.

Publikacja: 30.10.2016 15:42

Kary dla Koreańczyków za zawyżane osiągi

Foto: Bloomberg

Hyundai oświadczył, że zgodził się zadośćuczynić roszczeniom w zakresie ochrony interesów konsumentów, ale nie przyznał się do naruszenia jakichkolwiek ustaw. Grzywna 41,2 mln dolarów pokrywa koszty prowadzenia śledztwa prowadzonego przez prokuraturę — dodał Hyundai. Kia wyraziła zadowolenie, że ma tę kwestię już za sobą.

W 2014 r. rząd USA wymierzył obu firmom samochodowym karę 350 mln dolarów za zawyżanie danych o oszczędnym zużyciu paliwa (w Stanach obowiązuje systemom podawania liczby mil, jakie auto przejedzie na galonie paliwa). Na mocy porozumienia obie firmy, które sprzedały w Stanach 1,2 mln samochodów osobowych i pojazdów sportowo-użytkowych, zapłaciły 100 mln dolarów, ok. 50 mln przeznaczyły na zapobieganie podobnym przypadkom i przyznały zryczałtowane kredyty związane z emisjami na ponad 200 mln dolarów. Ponadto zgodziły się w 2013 r. zapłacić 395 mln dolarów właścicielom pojazdów, aby zaspokoić ich roszczenia.

W 2012 r. obie firmy skorygowały, że ich pojazdy roku modelowego 2012 przejadą średnio 26 mil na galonie paliwa, a nie 27 mil. Dotyczyli to modeli Hyundai Accent, Elantra, Veloster i Santa Fe oraz Kia Rio i Soul.

W ramach porozumienia z władzami Hyundai i Kia zgodziły się zmienić organizację grupy zajmującej się certyfikowaniem zużycia paliwa, poprawić testy, lepiej zarządzać danymi z testów, poprawić szkolenie pracowników i skontrolować flotę modeli z lat 2015 i 2016.

W ostatnich latach podobnie zachowało się kilku innych producentów pojazdów, zawyżali ich ekonomiczność narażając się Agencji Ochrony Środowiska. W maju General Motors zapowiedział wydanie kart debetowych albo przedłużenie gwarancji 146 tys. mieszkańcom Ameryki Płn., właścicielom nowych SUV w ramach rekompensaty za przesadzenie z zużyciem paliwa. Według Reutera. będzie to kosztować ok. 100 mln dolarów

W czerwcu 2014 Ford zmniejszył normy zużycia paliwa dla 6 nowych modeli, w tym o 7 mil na galonie dla hybrydowego Lincolna MKZ. Ponad 200 tys. właścicieli otrzymało kompensaty od 125 do 1050 dolarów za dodatkowe koszty kupna paliwa. Drugi raz w ciągu niecałego roku Ford przesadził ze spalaniem paliwa przez swe auta.

Hyundai oświadczył, że zgodził się zadośćuczynić roszczeniom w zakresie ochrony interesów konsumentów, ale nie przyznał się do naruszenia jakichkolwiek ustaw. Grzywna 41,2 mln dolarów pokrywa koszty prowadzenia śledztwa prowadzonego przez prokuraturę — dodał Hyundai. Kia wyraziła zadowolenie, że ma tę kwestię już za sobą.

W 2014 r. rząd USA wymierzył obu firmom samochodowym karę 350 mln dolarów za zawyżanie danych o oszczędnym zużyciu paliwa (w Stanach obowiązuje systemom podawania liczby mil, jakie auto przejedzie na galonie paliwa). Na mocy porozumienia obie firmy, które sprzedały w Stanach 1,2 mln samochodów osobowych i pojazdów sportowo-użytkowych, zapłaciły 100 mln dolarów, ok. 50 mln przeznaczyły na zapobieganie podobnym przypadkom i przyznały zryczałtowane kredyty związane z emisjami na ponad 200 mln dolarów. Ponadto zgodziły się w 2013 r. zapłacić 395 mln dolarów właścicielom pojazdów, aby zaspokoić ich roszczenia.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska