W lipcu urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA postanowił objąć postępowaniem wyjaśniającym ten model po otrzymaniu ponad 2700 skarg na zapach spalin w kabinie. Urząd podejrzewał, że 3 wpadki i 41 rannych osób mogło mieć związek z przytruciem się w tych pojazdach w latach 2011-17.
Ich producent oświadczył z kolei, że jego własna procedura dotycząca 1, 4 mln pojazdów nie wykazała poziomu tlenku węgla większego od codziennych dawek. Nie ma zresztą takich norm dotyczących wnętrza samochodów.
Ford uważa swe pojazdy za bezpieczne i proponuje działania uspokajające konsumentów, ale nie uznaje ich za akcję przywoławczą. Naprawy zaczną się od1 listopada, i potrwają do końca 20918 r., dotyczą 1,3 mln pojazdów w Stanach i ok. 100 tys. w Kanadzie i Meksyku. Koncern odmówił liczbowego oszacowania kosztów tych działań.
Zagłówki z usterką w autach Fiata Chryslera
Fiat Chrysler zapowiedział z kolei akcję przywoławczą 470 tys. pojazdów na świecie dla wymiany elementu, który może uniemożliwić uruchomienie aktywnych zagłówków w razie kolizji. Akcja dotyczy SUV Jeep Liberty zarejestrowanych w 2012 r. i aut Chrysler 200 i Dodge Avenger z lat 2012-13.