LeasePlan otworzył w Warszawie salon z samochodami poleasingowymi. Obiekt ma niecałe 4 tys. mkw. i zgromadzono w nim 300 samochodów. Docelowo będzie ich 600.
To pierwszy przypadek w Polsce, aby firma finansowa zajęła się detaliczną sprzedażą aut we własnym salonie. Prezes LeasePlan Management Polska Sławomir Wontrucki nie wyklucza, że spółka otworzy kolejne tego typu punkty. LeasePlan sprzedaje corocznie sześć tysięcy aut mających od roku do pięciu lat.
Duże zainteresowanie
Poleasingowych samochodów pojawia się w Polsce co roku 100 tys. Ok. 10 proc. z nich jest po długoterminowym wynajmie. Te samochody należą do firm finansowych, a ich oferta będzie coraz liczniejsza, bo popularność wynajmu rośnie w tempie dwucyfrowym.
Po trzech kwartałach było w wynajmie długoterminowym ponad 138 tys. samochodów, o 17 tys. więcej niż rok wcześniej – wynika z zdanych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Tylko w trzecim kwartale br. firmy zarządzające flotami (CFM) kupiły co piąte auto sprzedane na REGON (czyli nie do klientów indywidualnych).
Trzy-, czteroletnie samochody ze sprawdzoną historią i rejestrowane od początku w Polsce cieszą się dużym zainteresowaniem. W ostatnim okresie hasło „auta/samochody poleasingowe” pojawiało się w wyszukiwarce Google 25 tys. razy miesięcznie.