Spółka Lucky Cement notowana w Karaczi, należąca do konglomeratu Yunus Brothers poinformowała, że zamierza utworzyć nową firmę, która zacznie produkować i montować pojazdy koreańskiej marki. Nie było wiadome, ile kapitału zainwestuje sama Kia w to przedsięwzięcie.

Koreańczycy montowali już samochody w Pakistanie, ale słabo sprzedawały się, więc zaprzestali tego. Nowy podmiot będzie również sprzedawać, poza importem i eksportem, wszystkie rodzaje pojazdowy Kia, części zamienne i akcesoria – podała Lucky Cement.

Powrót Koreańczyków do Pakistanu wzmocni starania rządu mające ograniczyć dominację firm japońskich na rynku i zmniejszyć znaczenie Toyoty, Hondy i Suzuki, które już montują samochody wspólnie z miejscowymi partnerami.

w listopadzie Renault zgodził się zainwestować w nową fabrykę w Pakistanie, przedstawiciele władz twierdzą, że rozmawiają z kilkoma innymi firmami samochodowymi. Rząd uważa, że większa konkurencja powinna wpłynąć na obniżenie bardzo wysokich cen samochodów, w marcu ogłosił nowe posunięcia zachęcające do wchodzenia na ten rynek dzięki znacznym ulgom stawek celnych. Zachęty oburzyły firmy już tam obecne, niektóre twierdziły, że powinny dostać takie same warunki.

Pakistan z 200 mln mieszkańców jest potencjalnie ogromnym rynkiem, bo w ostatnim roku finansowym 2014/15 sprzedano zaledwie 180 tys. pojazdów wobec ponad 2 mln osobowych w sąsiednich Indiach.