Pakt przyszłości Volkswagena w listopadzie

Dyrekcja Volkswagena liczy na dojście z delegatami załogi do porozumienia w najbliższych tygodniach o inwestycjach i redukcji kosztów. Pakt przyszłości ma zapewnić grupie ratunek po skandalu z emisjami spalin

Publikacja: 21.10.2016 13:38

Pakt przyszłości Volkswagena w listopadzie

Foto: Bloomberg

Obie strony chcą osiągnąć to przed 18 listopada, gdy rada nadzorcza grupy ma zatwierdzić palny inwestycyjne na najbliższe lata.

„Musimy znacznie zwiększyć wydajność, aby móc finansować inwestycje niezbędne w dziedzinach z przyszłością” — wyjaśnił szef marki VW, Herbert Diess w notatce wewnętrznej skierowanej do załogi, podpisanej też przez przewodniczącego rady przedsiębiorstwa, Bernda Osterloha. Ten ostatni podkreślił w tym dokumencie, że pracownicy są gotowi wyprowadzić ten samochód z głębokich kolein.

Zdaniem analityków, VW nie powinien wahać się z podejmowaniem radykalnych cięć. Arndt Ellinghorst z Evercore ISIS uważa, że marka VW powinna zmniejszyć w najbliższych latach o 22 mld euro swe koszty, włącznie z pracami badawczo-rozwojowymi.

Dla Herberta Diessa, który wcześniej przyczynił się do znacznego obniżenia kosztów w BMW, jest możliwe zwiększenie efektywności ośrodków produkcji z jednoczesnym zagwarantowaniem pracownikom perspektyw stabilności zatrudnienia.

Przedstawiciele załogi są nieufni, chcą m. in., by VW zobowiązał się do utrzymania w Niemczech pewnej produkcji z przyszłością, np. baterii do pojazdów elektrycznych. Dyrekcja z kolei przygotowuje posunięcia mające zwiększyć wydajność niemieckich fabryk z 5 do 8 proc.

„Manager Magazin” podał, że obie strony uzgodniły obniżenie kosztów marki VW o 5-6 mld euro najpóźniej do 2025 r. Volkswagen wykorzystałby naturalny odpływ do zmniejszenia zatrudnienia o 10-20 tys. miejsc pracy w ciągu 10 lat.

Obie strony chcą osiągnąć to przed 18 listopada, gdy rada nadzorcza grupy ma zatwierdzić palny inwestycyjne na najbliższe lata.

„Musimy znacznie zwiększyć wydajność, aby móc finansować inwestycje niezbędne w dziedzinach z przyszłością” — wyjaśnił szef marki VW, Herbert Diess w notatce wewnętrznej skierowanej do załogi, podpisanej też przez przewodniczącego rady przedsiębiorstwa, Bernda Osterloha. Ten ostatni podkreślił w tym dokumencie, że pracownicy są gotowi wyprowadzić ten samochód z głębokich kolein.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana