Bezpośrednia likwidacja szkód to stosunkowo nowe rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. W założeniach rozwiązanie to ma poprawiać sytuację klientów towarzystw ubezpieczeniowych, w sytuacji uczestnictwa w wypadku, w charakterze poszkodowanego. Jak to wygląda w praktyce? Co faktycznie zmieniła bezpośrednia likwidacja szkód na polskim rynku ubezpieczeniowym?
System Bezpośredniej Likwidacji Szkód (BLS) już funkcjonuje
Bezpośrednia likwidacja szkód dotyczy konkretnych zdarzeń drogowych, w postaci wypadków z udziałem wyłącznie dwóch pojazdów. Rozwiązanie to funkcjonuje w Polsce od 1 kwietnia 2015 roku, kiedy wszedł w życie ogólnokrajowy system Bezpośredniej Likwidacji Szkód (BLS). Do tej pory z punktu widzenia poszkodowanych w wypadkach właścicieli aut była dosyć niekorzystna.
W sytuacji poniesienia szkody to towarzystwo ubezpieczeniowe sprawcy wypadku było odpowiedzialne za jej likwidację. Dla poszkodowanych oznaczało to konieczność starcia z ubezpieczycielem dla którego wypłata odszkodowania nie musiała być najpilniejszą sprawą do załatwienia. Niektóre postępowania potrafiły ciągnąć się miesiącami, mimo tego, że w gruncie rzeczy powinny być załatwione do końca w maksymalnie kilka dni.
Zmiany na korzyść poszkodowanego