Zwolnienia w GM. Amerykanie nie chcą małych samochodów

Ponad 2 tys. pracowników General Motors straci pracę. W środę firma zapowiedziała program zwolnień oraz ograniczenia produkcji.

Publikacja: 11.11.2016 08:46

Zwolnienia w GM. Amerykanie nie chcą małych samochodów

Foto: Bloomberg

Sprzedaż samochodów w USA spadła w tym roku o ponad 8 proc. W tym samym czasie, aut kategorii SUV, crossover, czy pickup sprzedano o 7,7 proc. więcej. Miłość Amerykanów do wielkich aut kształtuje rynek, a producenci muszą się dostosowywać.

GM zmuszony jest zamknąć trzecią zmianę w fabrykach w Lordstown, Ohio, Lansing i Michigan. Produkowano tam auta takie jak Chevrolet Cruze sedan, Cadillac CTS oraz Chevrolet Camaro. Sprzedaż niektórych z tych modeli spadła w tym roku o prawie 20 proc. Firma ogłosiła, że zainwestuje 900 mln dolarów w istniejące linie montażowe, aby dostosować je do wymogów większych modeli.

Dwa miesiące temu o przeniesieniu produkcji małych aut do Meksyku informował Ford. Istniejące już fabryki również przebuduje tak, aby mogły wytwarzać SUV-y i crossovery.

Działania firm nie uszły uwagi Donalda Trumpa, który często podczas swojej kampanii atakował szczególnie Forda.

– Nie powinniśmy byli do tego dopuścić- komentował podczas wrześniowego spotkania z sympatykami w Michigan – będą produkować samochody, zatrudniać ludzi nie z USA i sprzedawać te samochody poza granicami kraju – mówił.

Jeszcze jako kandydat na prezydenta, Trump obiecał, że sprowadzi produkcję z powrotem do Stanów. W tym celu planuje nałożyć 35 proc. procentowe cło na samochody importowane z Meksyku. Ruch ten wpłynąłby na cenę aut, a produkcje uczynił nieopłacalną.

Sprzedaż samochodów w USA spadła w tym roku o ponad 8 proc. W tym samym czasie, aut kategorii SUV, crossover, czy pickup sprzedano o 7,7 proc. więcej. Miłość Amerykanów do wielkich aut kształtuje rynek, a producenci muszą się dostosowywać.

GM zmuszony jest zamknąć trzecią zmianę w fabrykach w Lordstown, Ohio, Lansing i Michigan. Produkowano tam auta takie jak Chevrolet Cruze sedan, Cadillac CTS oraz Chevrolet Camaro. Sprzedaż niektórych z tych modeli spadła w tym roku o prawie 20 proc. Firma ogłosiła, że zainwestuje 900 mln dolarów w istniejące linie montażowe, aby dostosować je do wymogów większych modeli.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana