Zwolnienia w GM. Amerykanie nie chcą małych samochodów

Ponad 2 tys. pracowników General Motors straci pracę. W środę firma zapowiedziała program zwolnień oraz ograniczenia produkcji.

Publikacja: 11.11.2016 08:46

Zwolnienia w GM. Amerykanie nie chcą małych samochodów

Foto: Bloomberg

Sprzedaż samochodów w USA spadła w tym roku o ponad 8 proc. W tym samym czasie, aut kategorii SUV, crossover, czy pickup sprzedano o 7,7 proc. więcej. Miłość Amerykanów do wielkich aut kształtuje rynek, a producenci muszą się dostosowywać.

GM zmuszony jest zamknąć trzecią zmianę w fabrykach w Lordstown, Ohio, Lansing i Michigan. Produkowano tam auta takie jak Chevrolet Cruze sedan, Cadillac CTS oraz Chevrolet Camaro. Sprzedaż niektórych z tych modeli spadła w tym roku o prawie 20 proc. Firma ogłosiła, że zainwestuje 900 mln dolarów w istniejące linie montażowe, aby dostosować je do wymogów większych modeli.

Dwa miesiące temu o przeniesieniu produkcji małych aut do Meksyku informował Ford. Istniejące już fabryki również przebuduje tak, aby mogły wytwarzać SUV-y i crossovery.

Działania firm nie uszły uwagi Donalda Trumpa, który często podczas swojej kampanii atakował szczególnie Forda.

– Nie powinniśmy byli do tego dopuścić- komentował podczas wrześniowego spotkania z sympatykami w Michigan – będą produkować samochody, zatrudniać ludzi nie z USA i sprzedawać te samochody poza granicami kraju – mówił.

Jeszcze jako kandydat na prezydenta, Trump obiecał, że sprowadzi produkcję z powrotem do Stanów. W tym celu planuje nałożyć 35 proc. procentowe cło na samochody importowane z Meksyku. Ruch ten wpłynąłby na cenę aut, a produkcje uczynił nieopłacalną.

Sprzedaż samochodów w USA spadła w tym roku o ponad 8 proc. W tym samym czasie, aut kategorii SUV, crossover, czy pickup sprzedano o 7,7 proc. więcej. Miłość Amerykanów do wielkich aut kształtuje rynek, a producenci muszą się dostosowywać.

GM zmuszony jest zamknąć trzecią zmianę w fabrykach w Lordstown, Ohio, Lansing i Michigan. Produkowano tam auta takie jak Chevrolet Cruze sedan, Cadillac CTS oraz Chevrolet Camaro. Sprzedaż niektórych z tych modeli spadła w tym roku o prawie 20 proc. Firma ogłosiła, że zainwestuje 900 mln dolarów w istniejące linie montażowe, aby dostosować je do wymogów większych modeli.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne