Porażka Amerykanów w Detroit

Najbardziej pożądanymi autami 2016 roku w USA są Honda Civic i Volvo i XC90.

Publikacja: 11.01.2016 21:00

Honda Civic

Honda Civic

Foto: materiały prasowe

Jest to z pewnością wielka przegrana aut amerykańskich, bo do finałowej dziesiątki konkursu „Car of the Year 2016″ weszło ich zaledwie cztery. Tak zdecydowali dziennikarze amerykańscy i kanadyjscy. Cały konkurs nadzorowany był przez Deloitte.

Chociaż zwycięskie volvo furgonetką nie jest – to raczej SUV – na rynku amerykańskim jest prawdziwym hitem, który pomógł szwedzkiej marce we wzroście sprzedaży w USA z ok. 50 tys. w 2014 r. do ponad 70 tys. w 2015.

Zapomnieć o golfie

Tak oficjalnie zaczął się w Detroit tegoroczny międzynarodowy salon samochodowy. Najważniejszy, bo pierwszy w roku. Po nim przyjdzie czas na Genewę, Nowy Jork i Pekin. W Pekinie i Genewie także będą wybrane auta 2016 r., najpopularniejsze modele, już sprzedawane na rynku chińskim i europejskim.

Rok temu w Detroit tytuł Car of the Year 2015 otrzymał Volkswagen Golf. Mało który z jurorów chciał o tym w poniedziałek pamiętać. To golfy właśnie miały pokazać Amerykanom, że warto kupować auta z silnikami Diesla. Teraz stoją w kolejce do wymiany katalizatorów.

Prezes Grupy Volkswagen Matthias Mueller podczas nieoficjalnej kolacji dzień wcześniej zapewniał: nie jesteśmy kryminalistami. I zapowiedział zamontowanie katalizatorów w 430 tys. autach VW z silnikiem Diesla. Rynki przyjęły wypowiedzi Muellera pozytywnie, uznając, że VW poradzi sobie z kłopotami. Kurs akcji spółki na frankfurckiej giełdzie rósł w poniedziałek nawet o 4,6 proc. Chociaż faktem jest, że Europejczycy znacznie łagodniej potraktowali „aferę spalinową” niż Amerykanie.

Chiny niestraszne

Dla GM nieprzyjemną niespodzianką jest przegrana Chevroleta Malibu, który niedawno pojawił się na rynku i dał producentowi silną pozycję w segmencie aut średnich.

Dla Fiat Chrysler Automobiles dotkliwa jest porażka Jeepa Renegade, najlepiej sprzedającego się auta koncernu. Ale kierownictwo jest zadowolone: – Nasze wyniki za 2015 r. będą najlepsze z tego, co prognozowaliśmy – mówił w Detroit dyr. generalny Fiata Chryslera Sergio Marchionne. Giełda natychmiast zareagowała 3-proc. wzrostem kursu akcji FCA.

Atmosfery podczas prezentacji nowych modeli w Detroit nie psuje nawet pogarszająca się sytuacja na rynku chińskim. Ian Robertson, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w BMW, widzi jednocyfrowy wzrost w Chinach w tym roku. Sprzedaż BMW właśnie po raz kolejny okazała się największa w segmencie aut premium i wyniosła 1,81 mln aut. – Nie zamierzamy walczyć o tę pozycję kosztem wyników finansowych – zapowiedział Robertson.

Jest to z pewnością wielka przegrana aut amerykańskich, bo do finałowej dziesiątki konkursu „Car of the Year 2016″ weszło ich zaledwie cztery. Tak zdecydowali dziennikarze amerykańscy i kanadyjscy. Cały konkurs nadzorowany był przez Deloitte.

Chociaż zwycięskie volvo furgonetką nie jest – to raczej SUV – na rynku amerykańskim jest prawdziwym hitem, który pomógł szwedzkiej marce we wzroście sprzedaży w USA z ok. 50 tys. w 2014 r. do ponad 70 tys. w 2015.

Pozostało 80% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana