W pierwszej połowie roku branża leasingowa sfinansowała (leasingiem i pożyczką) 91,3 tys. samochodów osobowych o wartości 9,4 mld zł, o 31 proc. większej niż w takim samym okresie 2015 roku. Pojazdy nowe stanowiły 18,4 proc. spośród leasingowanych oraz objętych pożyczką.
Polski rynek leasingu od lat rozwija się w dwucyfrowym tempie i pomimo że funkcjonuje już od ponad 25 lat, to udział umów zawieranych z konsumentami jest nadal śladowy. – Przez wiele lat po stronie organów skarbowych istniały wątpliwości interpretacyjne, czy konsument może być stroną umowy leasingu, jakiego rodzaju umowy podlegają obowiązkom ustawy o kredycie konsumenckim. Dzisiaj oba te problemy zostały w sposób satysfakcjonujący rozwiązane – zapewnia dyrektor generalny Związku Polskiego Leasingu Andrzej Sugajski. Dodaje, że konsumenci decydujący się na zawarcie umowy leasingu mogą skorzystać z wszelkich zalet jakie niesie ta forma finansowania.
Raty na miarę możliwości
Firmy leasingowe oraz instytucje finansowe należące do importerów aut już ofertują leasing konsumencki. – Po bardzo dobrym przyjęciu przez przedsiębiorstwa leasingu z wysoką wartością końcową zaczynamy wprowadzać na rynek leasing konsumencki – informuje rzecznik marki Audi w Polsce Leszek Kempiński.
Nowy sposób finansowania nazywa się Audi Perfect Lease i, jak zapewnia importer, ma znacznie niższe miesięczne raty leasingowe w porównaniu do tradycyjnego leasingu lub kredytu. W przypadku korzystania z leasingu nie trzeba myśleć o cenie samochodu ani o utracie jego wartości w przyszłości. Ważne jest dopasowanie wysokości miesięcznych rat do swoich potrzeb i możliwości.
Wybierając Audi Perfect Lease nie trzeba wpłacać zaliczki, gdyż dostępna jest również oferta bez wkładu własnego. Także konfiguracja samochodu jest prosta i co ważne, koszty dodatkowego wyposażenia w nieznacznym stopniu wpływają na wysokość miesięcznej raty.