Honda, największa na świecie marka pod względem sprzedaży jednośladów podała, że zacznie pod koniec 2018 r. w swej fabryce na południu Japonii produkcję na wewnętrzny rynek motorowerów Yamahy z silnikami 50 ccm opartych na platformie produkcyjnej małych modeli Hondy.
Obie firmy połączą swe zasoby, aby ograniczył rosnące koszty projektowania nowych jednośladów i dotrzymać tempa coraz surowszym przepisom o emisji spalin, bo sprzedaż takich pojazdów w Japonii maleje. – Spowolnienie na tym rynku obserwowane od kilku lat spowodowało, że prowadzenie takiego biznesu przez obie firmy stało się bardzo trudne, więc takie partnerstwo ma swoje zalety – wyjaśnił dziennikarzom dyrektor generalny Hondy, Shinji Aoyama.
Obie firmy będą nadal sprzedawać je odrębnie, partnerstwo ograniczy się do Japonii. Największym rynkiem dla nich jest poza własnym krajem Azja, gdzie rosnący popyt na lekkie jednoślady coraz większej klasy średniej stworzył największy teren walki konkurencyjnej.
Dyrektor generalny Yamahy, Katsuaki Watanabe wyjaśnił, że posiadanie umowy z Hondą o produkowaniu przez nią modeli Yamahy będzie bardziej atrakcyjne kosztowo od obecnego rozwiązania – reprodukowania ich na Tajwanie i sprowadzania do kraju.
Obie firmy zapowiedziały wspólne unowocześnienie wzajemnych modeli dostawczych, Honda może je również produkować dla partnera, obie rozważą współpracę nad wersjami elektrycznymi.