Nowa Scania wchodzi do oferty

Jesienią Scania wprowadzi do sprzedaży nową generację samochodów ciężarowych.

Publikacja: 25.08.2016 12:12

Jesienią Scania wprowadzi do sprzedaży nową generację samochodów ciężarowych.

Jesienią Scania wprowadzi do sprzedaży nową generację samochodów ciężarowych.

Foto: materiały praosowe

To duże wydarzenie, jako że w tym segmencie rynku nowość pojawia się co 20 lat. Prezes Scanii Henrik Henriksson podkreśla, że przygotowanie nowego modelu zajęło 10 lat i kosztowało blisko 2 mld euro. Auto otrzymało przede wszystkim nową kabinę.

Zmodernizowane jest podwozie, natomiast bez większych zmian pozostawiono silniki. Scania jest ostatnią marką, która zaproponowała kabinę z całkowicie płaską podłogą. Pierwszą był Renault w 1990 roku z modelem Magnum.

Samochód będzie droższy od dotychczasowego modelu o kilka procent, zapowiada polski importer. Nowa generacja wchodzi do produkcji w zakładach Sodertalje, następnie we francuskim Angers i na koniec w holenderskim Zwolle. Dotychczasowy model pozostanie w europejskiej ofercie do końca przyszłego roku.

Scania jest jednym z pionierów wykorzystania elektroniki do zarządzania flotą oraz kontroli pracy kierowcy. Od ubiegłego roku wszystkie ciężarowe Scanie sprzedawane w Europie są internetowo połączone z serwisami. Takich samochodów jest 200 tys. i według Henrikssona jest to kierunek przyszłości. Nowe modele dzięki łączności z warsztatami będą wzywane na przeglądy tylko gdy zaistnieje taka potrzeba. Scania przewiduje, że niektórych wypadkach przebiegi między przeglądami będą mogły być wydłużone do 150 tys. km, co powinno zaoszczędzić użytkownikom czasu i wydatków. Do tej pory przeglądy odbywały się co 50-100 tys. km.

Scania wprowadza nowy model w szczycie zapotrzebowania na samochody ciężarowe. W tym roku sprzedaż ciężkich samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton w krajach Europy przekroczy 300 tys. sztuk i będzie to najlepszy wynik od 2007 roku, gdy zarejestrowano 344,7 tys. takich samochodów. Według danych ACEA w pierwszej połowie roku w krajach UE zarejestrowano 147 tys. najcięższych pojazdów ciężarowych, o 17,6 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

To najwyższe tempo wzrostu we wszystkich segmentach rynku motoryzacyjnego. Rejestracje samochodów o dmc powyżej 3,5 ton poprawiły się w stosunku do 2015 roku o 13,2 proc. do 968,8 tys.

Dwucyfrowe przyrosty rejestracji samochodów ciężarowych świadczą o wysokim zapotrzebowaniu na transport. Analitycy rynku nieruchomości szacują, że wysokie zapotrzebowanie na usługi logistyczne utrzyma się jeszcze co najmniej przez 2 lata. Także szef sprzedaży Scania Christian Levin przewiduje, że wysoki popyt na samochody ciężarowe potrwa w Europie przez najbliższe lata.

– Tygodniowe tempo produkcji odpowiada rocznej produkcji 100 tys. samochodów, co jest limitem przepustowości naszych fabryk. Możliwe, że będziemy musieli rozważyć zwiększenie możliwości produkcyjnych – przyznaje Levin.

Scania jest jednym z najważniejszych graczy na europejskim rynku. W 2015 roku Scania sprzedała w Europie 47,7 tys. ciężarówek, grupa Volvo (marki Volvo i Renault) 92,9 tys., natomiast Daimler 64,9 tys.

To duże wydarzenie, jako że w tym segmencie rynku nowość pojawia się co 20 lat. Prezes Scanii Henrik Henriksson podkreśla, że przygotowanie nowego modelu zajęło 10 lat i kosztowało blisko 2 mld euro. Auto otrzymało przede wszystkim nową kabinę.

Zmodernizowane jest podwozie, natomiast bez większych zmian pozostawiono silniki. Scania jest ostatnią marką, która zaproponowała kabinę z całkowicie płaską podłogą. Pierwszą był Renault w 1990 roku z modelem Magnum.

Pozostało 84% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana