Grzywna została podzielona na dwie części. Takata zapłaci 70 mln dolarów w sześciu ratach do października 2020, a pozostałe 130 mln będzie zależeć od tego, czy nie narazi się urzędowi kolejnymi naruszeniami przepisów o bezpieczeństwie w transporcie drogowym.
Potencjalna grzywna 200 mln dolarów jest większa od orzeczonych 130 mln dolarów wobec Fiata Chryslera. Jest z kolei skromna w porównaniu z karami innych urzędów centralnych w Stanach; np.urząd ochrony środowiska EPA morze ukarać Volkswagena kilkoma miliardami dolarów za oprogramowanie fałszujące emisję spalin.
NHTSA oświadczył teraz, że prawdopodobnie substancja chemiczna powodowała wybuchowe aktywowanie poduszek, co doprowadziło do 7 przypadków utraty życia i 100 odniesienia obrażeń w USA. Zarzucił Takacie dostarczanie wybiórczych, niepełnych albo niedokładnych danych od 2009 r. do chwili obecnej.
Zdaniem urzędu milionów samochodów wyposażonych w poduszki Takaty nie uda się naprawić do końca 2019 r. z powodu braku dostatecznej liczby generatorów gazu do wymiany.
Japończycy oświadczyli, że z całą pewnością przestana do końca 2018 r. używać azotanu amonowego w swych generatorach gazu.