Ford lepiej w kwartale, ale liczono na więcej

Ford podał o znacznym zwiększeniu zysku kwartalnego dzięki rekordowym osiągom w Ameryce Płn, ale oczekiwania giełdy były jeszcze większe, więc jego akcje zniżkowały

Publikacja: 28.10.2015 17:12

Ford lepiej w kwartale, ale liczono na więcej

Foto: 123RF

Zysk netto w III kwartale wzrósł do 1,9 mld dolarów z 1,1 mld rok temu, ale po odliczeniu podatków i z wyłączeniem elementów jednorazowych zysk na akcję wyniósł 45 centów, o cent mniej od średnich oczekiwań analityków. Obroty zwiększyły się o 3,2 mld dolarów do 38,1 mld mimo aprecjacji dolara. Na dział samochodowy przypadło 35,8 mld, a z tej sumy 66 proc. pochodziło ze sprzedaży w Ameryce Płn.

Poza Ameryką koncern stracił brutto 340 mln dolarów, ale poinformował, że straty w Europie i Ameryce Płd. maleją.

Koncern podtrzymał prognozę rocznego zysku brutto 8,5-9,5 mld dolarów i dodał, że marża zysku w Ameryce Płn. powinna znaleźć się w górnej części przewidywanych widełek 8,5-9,5 proc. Po 9 miesiącach wynosiła w regionie 9,9 proc.

Ford i GM osiągają większość zysku ze sprzedaży w Stanach furgonetek i pojazdów sportowo-użytkowych. Średnia cena transakcyjna furgonetki serii F wzrosła w III kwartale o ok.2 tys. dolarów do 42 tys. – podał szef pionu finansowego Bob Shanks.

Szefowie Forda uprzedzili, że promocje pod koniec roku mogą wpłynąć na marżę w Ameryce Płn. w IV kwartale. Dealerzy w Stanach zostali już poinformowani o podjęciu w najbliższych dniach inicjatywy mającej wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w ostatnich 2 miesiącach roku. Nowy program „Friends and Neighbours” (Przyjaciele i sąsiedzi) przewiduje dla wszystkich chętnych pojazdy ze znaczkiem Cena X na fakturze. Takie ceny są zwykle przeznaczone dla pracowników koncernu, jego znajomych i ludzi biznesu.

Kiedyś obiecujące wschodzące rynki w rodzaju Brazylii stały się teraz przyczyną strat dla Forda i GM. Ford jest jednak optymistą co do Chin i zakłada rekordową działalność w IV kwartale w regionie Azji-Pacyfiku.

Kierownictwo koncernu zacznie wrotce ze związkiem UAW negocjowanie nowego układu zbiorowego pracy, musi liczyć się z tym, że związek będzie domagać się większego udziału w zyskach.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne