Niemiecka grupa wynegocjowała rok temu tę linię kredytową po największym skandalu w swej historii, który spowodował spadek jej kapitalizacji giełdowej i wywindował oprocentowanie jej obligacji. „Teraz postanowiliśmy przedłużyć linię kredytową do czerwca 2017″ — stwierdza meldunek VW. Pożyczka zabezpiecza środki finansowe na funkcjonowanie grupy i zwiększa jej elastyczność finansową — wyjaśniono.
Niemcy przygotowują się do rekordowej grzywny wymierzonej w USA. Sędzia Charles Breyer zatwierdził w październiku umowę VW z władzami i właścicielami 475 tys. diesli o pojemności 2 litrów na zapłacenie mld dolarów. W środę 30 listopada odbędą się rozmowy o sposobie naprawy 80 tys. samochodów z silnikami 3-litrowymi.
Dwie osoby z sektora finansowego podały, że VW zużył do połowy linię kredytową, ale grupa zapewniła, że nie musiała z niej korzystać. Osoby te dodały, że VW ma nadzieję wrócić na rynek obligacji najpóźniej na początku 2017 r.
— Teoretycznie mógłby ogłosić emisję obligacji w grudniu, ale poczeka na lepsze warunki — stwierdziła jedna z nich i dodała, że grupa jest zasobna w gotówkę.