Większość nowych aut Buicka z zagranicy

Większość samochodów Buicka sprzedawanych Stanach po 2016 r. może być importowana z Chin i Europy – stwierdziły dwie osoby obznajmione z planami General Motors

Publikacja: 19.08.2015 17:57

Jedynie dwa z nowych modeli tej marki, następcy sedana średniej wielkości LaCrosse i  dużego crossovera Enclave będą  powstawać w Ameryce Płn. – podały z zachowaniem ich anonimowości.

Rosnąca tendencja u amerykańskich producentów, także Forda, przenoszenia więcej produkcji do fabryk poza Stanami jest drażliwym tematem w bieżących kontaktach z branżowym związkiem zawodowym United Auto Union. – Nie komentujemy spekulacji o przyszłej produkcji – stwierdził rzecznik Buicka.

Firma ta zamierza przenieść produkcję kompaktowego sedana Verano z Michigan do Chin pod koniec 2016 r.; produkcja sedana średniej wielkości Regal trafi zapewne z Kanady do Chin albo do Europy w 2017 – dodali obaj informatorzy.

Buick planuje ponadto dodanie 2 nowych amerykańskich modeli do zagranicznych  zakładów; kompaktowy kabriolet Cascada byłby importowany od początku przyszłego roku z Europy, a kompaktowy crossover Envision z Chin pod koniec 2016 r. Wiadomość o pojawieniu się na rynku tego ostatniego auta, produkowanego w  Chinach od 2014 r.  – podało branżowe pismo „Automotive News”. Buick pokazał z kolei Cascade na salonie w Detroit na początku roku.

Inny model tej marki, subkompaktowy crossover Encore jest obecnie sprowadzany z Korei, ale docelowo jego produkcja ma być przeniesiona do Chin – podali informatorzy.

LaCrosse zostanie poddany  liftingowi na wiosnę 2016, a  jego produkcja będzie przeniesiona do Hamtramck pod Detroit. Enclave ma zostać poddany liftingowi na początku 2017 r.; produkcja ma pozostać w Lansing, Michigan.

Buick planuje te zmiany w produkcji, gdy GM zaczyna rozmowy kontaktowe w Detroit z UAW. Szefowa UAW w centrali koncernu w Detroit, Cindy Estrada obawia się, że firma pozostanie głucha na import pojazdów z zagranicy po poświęceniach amerykańskich podatników, a  także po ustępstwach związku mających na celu  przywrócenie rentowności w GM po jego uratowaniu przez rząd w 2009 r.

Chiny są największym rynkiem dla marki Buicka, w 2014 r. sprzedano tam 919 582 takich samochodów , podczas gdy w Stanach tylko 228 963.

Jedynie dwa z nowych modeli tej marki, następcy sedana średniej wielkości LaCrosse i  dużego crossovera Enclave będą  powstawać w Ameryce Płn. – podały z zachowaniem ich anonimowości.

Rosnąca tendencja u amerykańskich producentów, także Forda, przenoszenia więcej produkcji do fabryk poza Stanami jest drażliwym tematem w bieżących kontaktach z branżowym związkiem zawodowym United Auto Union. – Nie komentujemy spekulacji o przyszłej produkcji – stwierdził rzecznik Buicka.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana