Większość nowych aut Buicka z zagranicy

Większość samochodów Buicka sprzedawanych Stanach po 2016 r. może być importowana z Chin i Europy – stwierdziły dwie osoby obznajmione z planami General Motors

Publikacja: 19.08.2015 17:57

Jedynie dwa z nowych modeli tej marki, następcy sedana średniej wielkości LaCrosse i  dużego crossovera Enclave będą  powstawać w Ameryce Płn. – podały z zachowaniem ich anonimowości.

Rosnąca tendencja u amerykańskich producentów, także Forda, przenoszenia więcej produkcji do fabryk poza Stanami jest drażliwym tematem w bieżących kontaktach z branżowym związkiem zawodowym United Auto Union. – Nie komentujemy spekulacji o przyszłej produkcji – stwierdził rzecznik Buicka.

Firma ta zamierza przenieść produkcję kompaktowego sedana Verano z Michigan do Chin pod koniec 2016 r.; produkcja sedana średniej wielkości Regal trafi zapewne z Kanady do Chin albo do Europy w 2017 – dodali obaj informatorzy.

Buick planuje ponadto dodanie 2 nowych amerykańskich modeli do zagranicznych  zakładów; kompaktowy kabriolet Cascada byłby importowany od początku przyszłego roku z Europy, a kompaktowy crossover Envision z Chin pod koniec 2016 r. Wiadomość o pojawieniu się na rynku tego ostatniego auta, produkowanego w  Chinach od 2014 r.  – podało branżowe pismo „Automotive News”. Buick pokazał z kolei Cascade na salonie w Detroit na początku roku.

Inny model tej marki, subkompaktowy crossover Encore jest obecnie sprowadzany z Korei, ale docelowo jego produkcja ma być przeniesiona do Chin – podali informatorzy.

LaCrosse zostanie poddany  liftingowi na wiosnę 2016, a  jego produkcja będzie przeniesiona do Hamtramck pod Detroit. Enclave ma zostać poddany liftingowi na początku 2017 r.; produkcja ma pozostać w Lansing, Michigan.

Buick planuje te zmiany w produkcji, gdy GM zaczyna rozmowy kontaktowe w Detroit z UAW. Szefowa UAW w centrali koncernu w Detroit, Cindy Estrada obawia się, że firma pozostanie głucha na import pojazdów z zagranicy po poświęceniach amerykańskich podatników, a  także po ustępstwach związku mających na celu  przywrócenie rentowności w GM po jego uratowaniu przez rząd w 2009 r.

Chiny są największym rynkiem dla marki Buicka, w 2014 r. sprzedano tam 919 582 takich samochodów , podczas gdy w Stanach tylko 228 963.

Jedynie dwa z nowych modeli tej marki, następcy sedana średniej wielkości LaCrosse i  dużego crossovera Enclave będą  powstawać w Ameryce Płn. – podały z zachowaniem ich anonimowości.

Rosnąca tendencja u amerykańskich producentów, także Forda, przenoszenia więcej produkcji do fabryk poza Stanami jest drażliwym tematem w bieżących kontaktach z branżowym związkiem zawodowym United Auto Union. – Nie komentujemy spekulacji o przyszłej produkcji – stwierdził rzecznik Buicka.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana