Volkswagen traci w Europie

Afera z manipulowaniem silnikami Diesla sporo kosztuje Volkswagena na europejskim rynku. Jego udział w rynku spada.

Publikacja: 15.01.2016 13:34

Volkswagen traci w Europie

Foto: AFP

Unijna sprzedaż samochodów osobowych niemieckiego koncernu zrosła w grudniu o 5 proc. Cały rynek motoryzacyjny UE wzrósł o 17 proc. – to znacznie więcej niż zakładano. Jednak Volkswagen ma w nim coraz mniejszy udział.

Według obliczeń firmy analitycznej Acea udział VW w europejskim rynku samochodów osobowych spadł o 2,5 punktów procentowych do 22,2 proc. w grudniu 2015 roku. Jeszcze w październiku niemiecki koncern zajmował 24,3 proc. rynku UE. To był pierwszy miesiąc po ujawnieniu przez Amerykanów manipulacji danymi o emisji spalin w silnikach Diesla.

Z wyliczeń rocznych wynika, że udział VW w rynku wyniósł w 2015 roku 24,6 proc. W 2014 był on na poziomie 25,4 procent.

Według danych Acea w 2015 roku w Europie zarejestrowano w sumie 14,2 mln nowych samochodów osobowych.

Na słabszej pozycji Volkswagena zyskują przede wszystkim francuscy producenci: Peugeot i Renault, ale także amerykański Ford. Sprzedaż wszystkich trzech koncernów skoczyła po ponad 20 proc. Najwięcej zyskał Renault – niemal 28 proc. Także koncerny BMW i Daimler zwiększyły sprzedaż. Z większej sprzedaży cieszy się także koreański Hyundai – jego sprzedaż wzrosła o 39,4 procent.

Niskie ceny benzyny i diesla sprawiły, że konsumenci coraz chętniej decydowali się na zakup nowego samochodu. Trend wyczuli także dilerzy, którzy oferowali bardzo atrakcyjne zniżki.

– Ludzie mają w portfelach więcej pieniędzy i mimo licznych kryzysów politycznych, wciąż są skłonni do robienia dużych zakupów – podkreśla Peter Fuß, analityk z niemieckiego oddziału EY. Jego zdaniem także w przyszłym roku Europejczycy – a zwłaszcza Niemcy i Brytyjczycy – będą w nastroju do zakupów. Zdaniem analityka EY sprzedaż nowych samochodów w Unii Europejskiej w 2016 roku będzie o 3 lub 5 proc. wyższa niż w zeszłym roku. Z prognoz EY wynika, że w 2016 roku w krajach unii zarejestrowanych zostanie ponad 14 mln nowych samochodów osobowych.

Unijna sprzedaż samochodów osobowych niemieckiego koncernu zrosła w grudniu o 5 proc. Cały rynek motoryzacyjny UE wzrósł o 17 proc. – to znacznie więcej niż zakładano. Jednak Volkswagen ma w nim coraz mniejszy udział.

Według obliczeń firmy analitycznej Acea udział VW w europejskim rynku samochodów osobowych spadł o 2,5 punktów procentowych do 22,2 proc. w grudniu 2015 roku. Jeszcze w październiku niemiecki koncern zajmował 24,3 proc. rynku UE. To był pierwszy miesiąc po ujawnieniu przez Amerykanów manipulacji danymi o emisji spalin w silnikach Diesla.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne