Unijna sprzedaż samochodów osobowych niemieckiego koncernu zrosła w grudniu o 5 proc. Cały rynek motoryzacyjny UE wzrósł o 17 proc. – to znacznie więcej niż zakładano. Jednak Volkswagen ma w nim coraz mniejszy udział.
Według obliczeń firmy analitycznej Acea udział VW w europejskim rynku samochodów osobowych spadł o 2,5 punktów procentowych do 22,2 proc. w grudniu 2015 roku. Jeszcze w październiku niemiecki koncern zajmował 24,3 proc. rynku UE. To był pierwszy miesiąc po ujawnieniu przez Amerykanów manipulacji danymi o emisji spalin w silnikach Diesla.
Z wyliczeń rocznych wynika, że udział VW w rynku wyniósł w 2015 roku 24,6 proc. W 2014 był on na poziomie 25,4 procent.
Według danych Acea w 2015 roku w Europie zarejestrowano w sumie 14,2 mln nowych samochodów osobowych.
Na słabszej pozycji Volkswagena zyskują przede wszystkim francuscy producenci: Peugeot i Renault, ale także amerykański Ford. Sprzedaż wszystkich trzech koncernów skoczyła po ponad 20 proc. Najwięcej zyskał Renault – niemal 28 proc. Także koncerny BMW i Daimler zwiększyły sprzedaż. Z większej sprzedaży cieszy się także koreański Hyundai – jego sprzedaż wzrosła o 39,4 procent.