Volkswagen traci w Europie

Afera z manipulowaniem silnikami Diesla sporo kosztuje Volkswagena na europejskim rynku. Jego udział w rynku spada.

Publikacja: 15.01.2016 13:34

Volkswagen traci w Europie

Foto: AFP

Unijna sprzedaż samochodów osobowych niemieckiego koncernu zrosła w grudniu o 5 proc. Cały rynek motoryzacyjny UE wzrósł o 17 proc. – to znacznie więcej niż zakładano. Jednak Volkswagen ma w nim coraz mniejszy udział.

Według obliczeń firmy analitycznej Acea udział VW w europejskim rynku samochodów osobowych spadł o 2,5 punktów procentowych do 22,2 proc. w grudniu 2015 roku. Jeszcze w październiku niemiecki koncern zajmował 24,3 proc. rynku UE. To był pierwszy miesiąc po ujawnieniu przez Amerykanów manipulacji danymi o emisji spalin w silnikach Diesla.

Z wyliczeń rocznych wynika, że udział VW w rynku wyniósł w 2015 roku 24,6 proc. W 2014 był on na poziomie 25,4 procent.

Według danych Acea w 2015 roku w Europie zarejestrowano w sumie 14,2 mln nowych samochodów osobowych.

Na słabszej pozycji Volkswagena zyskują przede wszystkim francuscy producenci: Peugeot i Renault, ale także amerykański Ford. Sprzedaż wszystkich trzech koncernów skoczyła po ponad 20 proc. Najwięcej zyskał Renault – niemal 28 proc. Także koncerny BMW i Daimler zwiększyły sprzedaż. Z większej sprzedaży cieszy się także koreański Hyundai – jego sprzedaż wzrosła o 39,4 procent.

Niskie ceny benzyny i diesla sprawiły, że konsumenci coraz chętniej decydowali się na zakup nowego samochodu. Trend wyczuli także dilerzy, którzy oferowali bardzo atrakcyjne zniżki.

– Ludzie mają w portfelach więcej pieniędzy i mimo licznych kryzysów politycznych, wciąż są skłonni do robienia dużych zakupów – podkreśla Peter Fuß, analityk z niemieckiego oddziału EY. Jego zdaniem także w przyszłym roku Europejczycy – a zwłaszcza Niemcy i Brytyjczycy – będą w nastroju do zakupów. Zdaniem analityka EY sprzedaż nowych samochodów w Unii Europejskiej w 2016 roku będzie o 3 lub 5 proc. wyższa niż w zeszłym roku. Z prognoz EY wynika, że w 2016 roku w krajach unii zarejestrowanych zostanie ponad 14 mln nowych samochodów osobowych.

Unijna sprzedaż samochodów osobowych niemieckiego koncernu zrosła w grudniu o 5 proc. Cały rynek motoryzacyjny UE wzrósł o 17 proc. – to znacznie więcej niż zakładano. Jednak Volkswagen ma w nim coraz mniejszy udział.

Według obliczeń firmy analitycznej Acea udział VW w europejskim rynku samochodów osobowych spadł o 2,5 punktów procentowych do 22,2 proc. w grudniu 2015 roku. Jeszcze w październiku niemiecki koncern zajmował 24,3 proc. rynku UE. To był pierwszy miesiąc po ujawnieniu przez Amerykanów manipulacji danymi o emisji spalin w silnikach Diesla.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą