Audi i Skoda pomogły grupie VW

Grupa Volkswagena osiągnęła w maju wzrost sprzedaży po raz pierwszy od 4 miesięcy dzięki Audi i Skodzie, które pokryły spadek marki VW i Porsche

Publikacja: 19.06.2016 09:32

Łączna sprzedaż wzrosła o 1,6 proc. do 871 500 samochodów osobowych, furgonetek i ciężarówek, dając poprawę o 0,8 proc. od początku roku. Sprzedaż marki VW zmalała w maju o 0,7 proc. do 495 tys. samochodów i pojazdów sportowo-użytkowych, a po 5 miesiącach o 1,7 proc. do 2,43 mln.

Sprzedaż poprawiła się w Europie o 4,6 proc. do 369 500 w maju i o 3,7 proc. do 1 796 500 od początku roku, poprawa nastąpiła też w Azji-Pacyfiku, odpowiednio o 14,1 proc. do 341 500 i 3,3 proc. do 1 708 400 szt.

Sprzedaż jest nadal zła w Ameryce Płn., gdzie nastąpił spadek o 3,7 i 1 proc., głównie w USA o 9,5 proc. (52 300) i -6,2 proc. (226 800). W Ameryce Płd. grupa sprzedaje mało, ale mocno traci rynek, w maju sprzedała 38 100 sztuk, o 20,4 proc. mniej, a po 5 miesiącach 187 700, o 24,4 proc. mniej. Przyczyną jest recesja w Brazylii, gdzie rynek załamał się: w maju o 31,1 proc. do 23 500, po 5 miesiącach o 33,1 proc. do 118 900.

Dobry miesiąc Audi i Skody

Producent segmentu premium z Ingolstadt sprzedał w maju 164 150 aut, o 6,7 proc. więcej nic rok temu, a od 1 stycznia 784 250, o 5,3 proc. więcej. Poprawę zapewniły nowe wersje trzech modeli: A4 Sedan i A4 Avant o 16,2 proc. i sportowo-użytkowego Q7 o 79,6 proc. Grupa osiągnęła poprawę rynku o 9,7 proc. do 76 tys. w Europie, o 5,7 proc. do 58 300 w Azji-Pacyfiku i o 3,8 proc. do 20 031 w Ameryce Płn. W obu Amerykach sprzedaż wyniosła 25 tys., +2,1 proc.

Skoda Auto zwiększyła w maju sprzedaż na świecie o 4,5 proc. do 96 700 samochodów, był to najlepszy maj w historii firmy. W Europie nastąpiła poprawa o 8,2 proc., w Rosji o 23,7 i w Chinach o 2,4 proc. Największym powodzeniem cieszył się model Superb, który osiągnął skok sprzedaży o 110,2 proc.

Werner Eichhorn odpowiadający za sprzedaż i marketing podkreślił, że wzrost w Europie i innych regionach wskazuje na dobre przyjęcie na rynku najnowszych wersji modeli Skody, zwłaszcza Superb i Yeti.

Więcej czasu w Stanach

Sędzia Charles Breyer przedłużył do 28 czerwca Volkswagenowi termin osiągnięcia z władzami USA porozumienia o sposobie rozwiązania problemu emisji spalin w niemal 500 tys. samochodów z silnikami 2-litrowymi. W kwietniu ustalił datę 21 czerwca publicznego ogłoszenia takiego porozumienia.

Teraz zgodził się przesunąć termin o tydzień na uzupełnienie skomplikowanej umowy. Wyjaśnił, że zrobił to na prośbę b. dyrektora FBI, Roberta S. Muellera, który działa jako mediator wyznaczony przez sąd, a także ze względu na bardzo techniczny charakter proponowanych rozwiązań w tej skomplikwoanej procedurze.

Prace nad ostatecznymi umowami trwają od tygodni z udziałem przedstawicieli VW, Agencji Ochrony Środowiska EPA, kalifornijskiego urzędu ds. czystości powietrza, resortu sprawiedliwości, Federalnej Komisji Handlu i prawników reprezentujących właścicieli samochodów. Dwie osoby związane z tymi rozmowami powiedziały, że dojdzie do porozumienia zgodnie z planem.

Po ogłoszeniu go nastąpi okres publicznych ocen, a ostatecznego zatwierdzenia dokona sąd na sesji 26 lipca Sędzia Breyer nie przesunął tej daty.

Łączna sprzedaż wzrosła o 1,6 proc. do 871 500 samochodów osobowych, furgonetek i ciężarówek, dając poprawę o 0,8 proc. od początku roku. Sprzedaż marki VW zmalała w maju o 0,7 proc. do 495 tys. samochodów i pojazdów sportowo-użytkowych, a po 5 miesiącach o 1,7 proc. do 2,43 mln.

Sprzedaż poprawiła się w Europie o 4,6 proc. do 369 500 w maju i o 3,7 proc. do 1 796 500 od początku roku, poprawa nastąpiła też w Azji-Pacyfiku, odpowiednio o 14,1 proc. do 341 500 i 3,3 proc. do 1 708 400 szt.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?