Testy diesli Volkswagena w Kalifornii

Volkswagen i kalifornijski urząd ochrony powietrza CARB zaczną testowanie sprzętu i oprogramowania, co może uchronić niemieckiego producenta od skupu 475 tys. diesli sprzedanych w Stanach

Publikacja: 31.07.2016 10:47

Testy diesli Volkswagena w Kalifornii

Foto: Bloomberg

Szefowa tego urzędu, Mary Nichols powiedziała, że CARB współpracuje z VW nad testami potencjalnych napraw samochodów trzech generacji z silnikami Diesla 2,0 i systemów kontroli emisji spalin. Uzyskanie aprobaty tego urzędu na dokonanie napraw zamiast odkupienia pojazdów nie spełniających norm amerykańskich byłoby znacznym wsparciem dla Volkswagena, starającego się zmniejszyć szkody na reputacji i konsekwencje finansowe spowodowane skandalem z emisjami.

Nichols dodała, że VW bardzo stara się odzyskać wiarygodność u władz odpowiadających za rynek samochodowy. — Sprowadzili całkiem nową ekipę do pracy nad różnymi aspektami. Mamy teraz większe poczucie współpracy z ludźmi, którzy mają dostęp do decydentów w Niemczech i którzy rozumieją, że chodzi o ich wiarygodność.

Pozytywna opinia Nichols o Volkswagenie ma duże znaczenie, bo władze Kalifornii pracują z Agencją Ochrony Środowiska EPA nad oceną proponowanych rozwiązań przez niemieckiego producenta. W styczniu CARB odrzucił propozycje naprawy układu kontroli emisji spalani, bo były dalekie od amerykańskich wymogów prawnych.

VW poinformował przedstawicieli władz Kalifornii — powiedziała Nichols — że jest możliwe opracowanie kombinacji sprzętu i oprogramowania, które pozwoli zachować w użytku trzy generacje 2-litrowych diesli sprzedanych w latach 2009-16.

Rzeczniczka VW, Jeannine Ginivan poinformowała, że VW nadal współpracuje z EPA i CARB nad opracowaniem możliwie jak najszybciej modyfikacji systemu kontroli emisji spalin możliwego do zatwierdzenia przez te urzędy. Jeśli do tego dojdzie, VW dokona bezpłatnie modyfikacji w samochodach, które tego wymagają.

EPA oświadczyła ze swej strony, że będzie działać w ścisłej koordynacji z naszym partnerem, CARB i przetestuje możliwe modyfikacje w trzech różnych generacjach pojazdów z silnikami 2,0 w miarę ich opracowywania i przedstawiania przez producenta.

Volkswagen musi wykazać, że jego nowe rozwiązania poprawią kontrolę emisji spalin o 80-90 proc. Władze stanowe i federalne wezmą pod uwagę samochody nawet jeśli nie będą spełniać norm ustalonych przez prawo, bo VW zgodził się wyłożyć 2,7 mld dolarów w ciągu 3 lat na ograniczenie emisji spalin z innych źródeł. np. starszych autobusom — powiedziała Nichols. Według niej, nie ma na razie postępu w pracach nad naprawą ok. 85 tys. aut VW, Audi i Porsche z silnikami 3,0.

Szefowa tego urzędu, Mary Nichols powiedziała, że CARB współpracuje z VW nad testami potencjalnych napraw samochodów trzech generacji z silnikami Diesla 2,0 i systemów kontroli emisji spalin. Uzyskanie aprobaty tego urzędu na dokonanie napraw zamiast odkupienia pojazdów nie spełniających norm amerykańskich byłoby znacznym wsparciem dla Volkswagena, starającego się zmniejszyć szkody na reputacji i konsekwencje finansowe spowodowane skandalem z emisjami.

Nichols dodała, że VW bardzo stara się odzyskać wiarygodność u władz odpowiadających za rynek samochodowy. — Sprowadzili całkiem nową ekipę do pracy nad różnymi aspektami. Mamy teraz większe poczucie współpracy z ludźmi, którzy mają dostęp do decydentów w Niemczech i którzy rozumieją, że chodzi o ich wiarygodność.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje