Szefowa tego urzędu, Mary Nichols powiedziała, że CARB współpracuje z VW nad testami potencjalnych napraw samochodów trzech generacji z silnikami Diesla 2,0 i systemów kontroli emisji spalin. Uzyskanie aprobaty tego urzędu na dokonanie napraw zamiast odkupienia pojazdów nie spełniających norm amerykańskich byłoby znacznym wsparciem dla Volkswagena, starającego się zmniejszyć szkody na reputacji i konsekwencje finansowe spowodowane skandalem z emisjami.
Nichols dodała, że VW bardzo stara się odzyskać wiarygodność u władz odpowiadających za rynek samochodowy. — Sprowadzili całkiem nową ekipę do pracy nad różnymi aspektami. Mamy teraz większe poczucie współpracy z ludźmi, którzy mają dostęp do decydentów w Niemczech i którzy rozumieją, że chodzi o ich wiarygodność.
Pozytywna opinia Nichols o Volkswagenie ma duże znaczenie, bo władze Kalifornii pracują z Agencją Ochrony Środowiska EPA nad oceną proponowanych rozwiązań przez niemieckiego producenta. W styczniu CARB odrzucił propozycje naprawy układu kontroli emisji spalani, bo były dalekie od amerykańskich wymogów prawnych.
VW poinformował przedstawicieli władz Kalifornii — powiedziała Nichols — że jest możliwe opracowanie kombinacji sprzętu i oprogramowania, które pozwoli zachować w użytku trzy generacje 2-litrowych diesli sprzedanych w latach 2009-16.
Rzeczniczka VW, Jeannine Ginivan poinformowała, że VW nadal współpracuje z EPA i CARB nad opracowaniem możliwie jak najszybciej modyfikacji systemu kontroli emisji spalin możliwego do zatwierdzenia przez te urzędy. Jeśli do tego dojdzie, VW dokona bezpłatnie modyfikacji w samochodach, które tego wymagają.