Było to trzecim wynikiem ubiegłego miesiąca, po dominujących na rynku Skodzie i Volkswagenie.
Łącznie w tym roku do klientów trafiło 30,4 tys. opli (w tym również dostawczych), tj. o ponad 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to osiągnięto wynik na poziomie 26,4 tys. zarejestrowanych aut. Po pierwszych dziesięciu miesiącach 2016 roku Opel pozostaje także liderem sprzedaży samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych w Polsce. Na bardzo dobre wyniki marki wpływa nowa generacja Astry. Od stycznia do października Opel sprzedał w Polsce już 11,8 tys. tych aut. To o 37 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazła się Corsa ze sprzedażą ponad 5,6 tys. sztuk, a następnie Mokka – 740 sprzedanych egzemplarzy. Nowa generacja tego ostatniego modelu właśnie zadebiutowała w salonach dealerskich.
Opel liczy na bardzo dobrą końcówkę roku. – Właśnie wystartowaliśmy z ofertą wyprzedażową oraz wprowadziliśmy na rynek dwa nowe modele – Mokkę X oraz Zafirę – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Uruchomiona została także nowa forma finansowania zakupów dla przedsiębiorców – program Opel Drive Plan. Przykładowo nowa Astra oferowana jest w cenie 612 zł netto miesięcznie w połączeniu z elastycznym czasem trwania umowy, niską wpłatą wstępną i pełnym pakietem serwisowym. Po 3 latach użytkowania klient wymienia samochód na nowy.
Nowa Astra produkowana jest w fabryce w Gliwicach. Na auto złożono już w sumie ponad 275 tys. zamówień. Dzięki niej Gliwicka fabryka, której blisko pół roku temu stuknęło 20 lat od podpisania umowy o budowie, ma na ten rok bardzo dobre perspektywy. Ocenia się, że w tym, roku z fabryki wyjedzie więcej samochodów niż rekordowe 187 tys. z roku 2007. Zakład rozpoczął we wrześniu produkcję nowego modelu. To Holden Astra przeznaczony dla klientów Australii i Nowej Zelandii. Jest kolejnym, po kabriolecie Cascada, Astrze GTC i sportowej Astrze VXR, jaki trafia na te dwa rynki.