BMW bez włókien węglowych

Niemiecka firma chemiczna SGL zapowiedziała stopniowe odkupienie od BMW udziału w spółce j. v. produkcji włókna węglowego.

Publikacja: 27.11.2017 08:59

BMW bez włókien węglowych

Foto: Bloomberg

Ten surowiec zapowiadano jako przyszłość lekkich samochodów, oszczędnych w zużyciu paliwa, ale okazał się drogi. Kilka firm samochodowych związało się ze specjalistycznymi firmami szukając postępów w produkcji takiego włókna, ale problem jest nadal ten sam: włókno węglowe jest sztywniejsze i lżejsze od aluminium, ale znacznie droższe.

BMW ogłosił w 2016., że zmniejszy udział włókna węglowego i przestawi się na tańsze i lżejsze surowce, aluminium i stal w produkcji największych modeli dla zachowania dużych marży zysku. Teraz wyjaśnił, że włókno węglowe pozostanie istotnym elementem miksu materiałowego, a firma będzie nadal współpracować z SGL w przyszłych projektach po sprzedaniu swych 49 proc. w spółce SGL Automotive Carbon Fibers (ACF).

Ta umowa nie ma wpływu na zawarte porozumienia o dostawach materiałów do BMW i3, i8 i aut serii 7. BMW zachowa udział ok. 18 proc. w SGL Group.

SGL podała z kolei, że odkupienie udziału BMW w spółce ACF jest zgodne z jej strategią pilnowania każdego kroku w łańcuchu wartości włókien węglowych, co skłoniło ją od odkupienia w listopadzie połowy spółki j. v. Benteler Carbon Composites. Konsolidacja ACF zwiększy sprzedaż SGL w 2018 r. o kilkadziesiąt milionów euro i podobnie zysk EBITDA.

BMW podał odrębnie o skomasowaniu swej wiedzy i technologii w zakresie baterii ogniwowych w nowym ośrodku, w który zainwestuje 200 mln euro w ciągu 4 lat. Zostanie uruchomiony na początku 2019 r.

„Produkując prototypy baterii ogniwowych możemy analizować i w pełni rozumieć procedury tworzenia wartości. Dzięki takim doświadczeniom umożliwimy naszym potencjalnym dostawcom produkowanie ogniw zgodnych z naszą specyfikacją” — stwierdził w komunikacie Oliver Zipse z zarządu firmy.

Ten surowiec zapowiadano jako przyszłość lekkich samochodów, oszczędnych w zużyciu paliwa, ale okazał się drogi. Kilka firm samochodowych związało się ze specjalistycznymi firmami szukając postępów w produkcji takiego włókna, ale problem jest nadal ten sam: włókno węglowe jest sztywniejsze i lżejsze od aluminium, ale znacznie droższe.

BMW ogłosił w 2016., że zmniejszy udział włókna węglowego i przestawi się na tańsze i lżejsze surowce, aluminium i stal w produkcji największych modeli dla zachowania dużych marży zysku. Teraz wyjaśnił, że włókno węglowe pozostanie istotnym elementem miksu materiałowego, a firma będzie nadal współpracować z SGL w przyszłych projektach po sprzedaniu swych 49 proc. w spółce SGL Automotive Carbon Fibers (ACF).

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej