Skoda już oferuje auta w abonamencie

Kolejna marka wprowadza na polskim rynku sprzedaż samochodów w programie przypominającym abonament.

Publikacja: 21.02.2016 19:57

Skoda już oferuje auta w abonamencie

Foto: Bloomberg

W systemie wybiera się model, płaci przez jakiś czas stałe miesięczne raty, a potem wymienia samochód na nowy bez dodatkowych kosztów. Z taką ofertą wyszła właśnie Skoda. Klient korzystający z oferty „Jak w abonamencie” wpłaca jedną piątą wartości auta, a następnie przez trzy lub cztery lata płaci raty odpowiadające 1 procentowi wartości samochodu. Po zakończeniu umowy może samochód wykupić lub zwrócić go dealerowi i np. wziąć na podobnych zasadach kolejne auto.

– Podstawowym założeniem tego produktu jest maksymalne uproszczenie kalkulacji kredytowej, by ułatwić klientom samodzielną analizę warunków finansowania – wyjaśnia Michał Cabaj, kierownik ds. PR marki Skoda.

Jak to działa? Przykładowo dla modelu Octavia z benzynowym silnikiem 1,4 TSI i manualną skrzynią biegów oraz wersją wyposażeniową Ambition wpłata wstępna może wynosić 15,4 tys. złotych, natomiast miesięczna rata 773 złote przy 48-miesięcznym okresie kredytowania i rocznym limicie przebiegu 20 tysięcy kilometrów.

Propozycja czeskiej marki jest kolejnym tego typu rozwiązaniem, jakie nawiązuje do ofert kierowanych do niedawna jedynie do przedsiębiorców. W styczniu jeszcze prostszy system wprowadziła spółka Hyundai Motor Poland (HMP). We współpracy z Masterlease oferuje program przypominający długoterminowy wynajem. Osoba fizyczna lub mała firma może odebrać z salonu samochód bez żadnej opłaty wstępnej. Podpisuje umowę na 9 miesięcy, a za stałą miesięczną ratę ma także zapewnioną obsługę serwisową w serwisie marki, pakiet ubezpieczeń, samochód zastępczy na czas naprawy i na dokładkę zimowe opony. Potem klient sam decyduje, co dalej: może zakończyć umowę bez opłat, ale może wynająć nowy samochód. Wysokość raty zależy od rodzaju samochodu. Najtańszy jest miejski Hyundai i20, za którego trzeba zapłacić 699 złotych. W przypadku SUV-a Tucson miesięczna opłata sięga 2199 złotych. – Wychodzimy na przeciw tym osobom, które indywidualnie lub prowadząc działalność gospodarczą chcą użytkować nowy samochód nie martwiąc się o serwis, czy ubezpieczenie – twierdzi Tomasz Sumelka, dyrektor sprzedaży Hyundaia.

Nieco inny program oferuje indywidualnym klientom Volkswagen. To kredyt Easy Drive, gdzie klient przez 3 lub 4 lata spłaca jedynie rynkową utratę wartości auta, a następnie sam wybiera sposób zakończenia kontraktu.

Można się spodziewać, że podobne programy będzie wprowadzać coraz więcej importerów. Systemy przypominające abonament pozwalają angażować w zakup auta mniejszą gotówkę i mogą przyczynić się do wzrostu popytu na rynku. Zarówno Hyundai jak i Volkswagen przyznają, że zainteresowanie nowym systemem sprzedaży systemem jest bardzo duże.

W systemie wybiera się model, płaci przez jakiś czas stałe miesięczne raty, a potem wymienia samochód na nowy bez dodatkowych kosztów. Z taką ofertą wyszła właśnie Skoda. Klient korzystający z oferty „Jak w abonamencie” wpłaca jedną piątą wartości auta, a następnie przez trzy lub cztery lata płaci raty odpowiadające 1 procentowi wartości samochodu. Po zakończeniu umowy może samochód wykupić lub zwrócić go dealerowi i np. wziąć na podobnych zasadach kolejne auto.

Pozostało 80% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera