Za odrodzeniem marki Borgward stoi chiński producent ciężarówek, firma Foton. Firma mocno inwestuje nie tylko w technologie, ale również w zasoby ludzkie. Producent ściągnął do siebie Davida Napleona Genot, który pracował dla marki Kia i był dyrektorem ds. designu koreańskiej marki. Wcześniej Belg pracował dla Seata, Audi oraz Renault.
Drugim transferem do Borgwarda jest dwóch Niemców. Tilo Schweers i Florian Herbold wzmocnią struktury odpowiedzialne za inżynierię. Pierwszy będzie odpowiedzialny za rozwój alternatywnie zasilanych jednostek napędowych i układy elektryczne. Drugi będzie szefem inżynierów w zespole odpowiedzialnym za budowę skrzyni biegów. Obaj panowie pracowali do tej pory w koncernie Daimler, piastując tam równie odpowiedzialne funkcje.
Kilka miesięcy wcześniej Borgward zatrudnił na stanowisku dyrektora zarządzającego Ulricha Walkera z Daimlera. Szefem designu został Anders Warming pracujący przez lata dla Mini.
Takie ruchy wskazują na to, że Borgward zamierza uderzyć w rynek europejski. W kwietniu tego roku firma zaprezentowała swój nowy model BX7. SUV jest na razie oferowany w Chinach. Pod maską pracuje dwulitrowa jednostka z turbodoładowaniem, ale producent obiecuje, że niebawem pojawi się wersja hybrydowa typu plug-in oraz wariant napędzany elektrycznie. Po wprowadzeniu tych wersji auto trafi na Stary Kontynent.
Chińczycy chwalą się, że od kwietnia sprzedano 4 tys. egzemplarzy BX7, a firma produkuje kolejne 10 tys. zamówionych samochodów. Pod koniec tego roku na rynku pojawi się model BX5.