Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w Madrycie. W skład komitetu dokonującego wyboru wchodzili reprezentanci najważniejszych firm zajmujących się w Hiszpanii transportem publicznym oraz eksperci branży automotive. Ocenie podlegały przede wszystkim takie parametry pojazdu jak funkcjonalność i przyjazność dla środowiska.
Bezemisyjny elektryczny 12-metrowy Solaris Urbino miał swoją premierę w czasie międzynarodowych targów Busworld w belgijskim Kortrijk w 2015 roku. Jest najbardziej nowatorskim pojazdem w ofercie polskiego producenta. W 12-metrowym autobusie została zamontowana innowacyjna oś elektryczna, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne. Takie rozwiązanie pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniżenie masy pojazdu. W elektrobusie zainstalowano baterie o pojemności 240 kWh, pojazd wyposażono również w innowacyjny system ładowania dachowego oraz dodatkowo w złącze plug-in. Jeszcze w ubiegłym roku trzy takie autobusy zamówiło już hanowerskie przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej.
Solaris jest jednym z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.
Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa jeżdżą już w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), w Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz w Szwecji (Vasteras). W ub. roku Urbino 12 electric był testowany w Paryżu. Testy były ścisle związane z planami francuskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego RATP zakładającymi, że do końca 2025 roku przewoźnik będzie miał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.