Harald Wester poinformował, że w nowym systemie chodzi o zautomatyzowanie nudnej części prowadzenia pojazdu, system pilotowania na autostradach jest przygotowywany dla Levante i dla następnych modeli tej marki.
Produkcję Levante zaczęto we Włoszech pod koniec lutego. Podstawowe elementy podwozia ma wspólne z Ghibli i Quattroporte. Ten pierwszy w ogóle SUV tej marki trafi do salonów w USA dopiero na jesieni, trzy lata później od początkowych zapowiedzi szefa FCA, Sergio Marchionne. Samochód w podstawowej cenie nieco ponad 72 tys. dolarów ma rywalizować z Porsche Cayenne i nowym Jaguarem F-Pace.
Producent będzie oferować w tym modelu dodatkowe rozwiązania ułatwiające życie kierowcy, m.in. aktywny tempomat i układ pilnujący trzymania się jednego pasa ruchu. Początkowo na rynku amerykańskim będzie oferowany z silnikami V6 z podwójnym doładowaniem, zaprojektowano go jednak tak, by można było instalować większy,mocniejszy silnik V8 – poinformował Wester.
Przyszłe modele Maserati mogą korzystać z energii elektrycznej, z hybrydowego układu napędowego plug-in opracowanego ze wspólnych komponentów Noego Chryslera Pacifica.
Kolerjnymi priorytetami producenta jest przygotowanie następców dla wersji Gran Turismo i Gran Cabrio, a dopiero później sportowego auta Alfieri. GT i GC nowej generacji będą korzystać z tych samych płyt podłogowych co Ghibli i Quattroporte, co powinno obniżyć koszty i skrócić czas do premiery rynkowej – dodał Wester.