Półautomat w nowym Maserati Levante

Marka segmentu premium Fiata Chryslera pracuje nad półautomatycznym układem kierowniczym dla nowego sportowo-użytkowego modelu Levante, który także może być zastosowany w ciągu 2 lat w sedanach Ghibli i Quattroporte – ujawnił prezes Maserati

Publikacja: 23.03.2016 19:15

Maserati Levante

Maserati Levante

Foto: spółka

Harald Wester poinformował, że w nowym systemie chodzi o zautomatyzowanie nudnej części prowadzenia pojazdu, system pilotowania na autostradach jest przygotowywany dla Levante i dla następnych modeli tej marki.

Produkcję Levante zaczęto we Włoszech pod koniec lutego. Podstawowe elementy podwozia ma wspólne z Ghibli i Quattroporte. Ten pierwszy w ogóle SUV tej marki trafi do salonów w USA dopiero na jesieni, trzy lata później od początkowych zapowiedzi szefa FCA, Sergio Marchionne. Samochód w podstawowej cenie nieco ponad 72 tys. dolarów ma rywalizować z Porsche Cayenne i nowym Jaguarem F-Pace.

Producent będzie oferować w tym modelu dodatkowe rozwiązania ułatwiające życie kierowcy, m.in. aktywny tempomat i układ pilnujący trzymania się jednego pasa ruchu. Początkowo na rynku amerykańskim będzie oferowany z silnikami V6 z podwójnym doładowaniem, zaprojektowano go jednak tak, by można było instalować większy,mocniejszy silnik V8 – poinformował Wester.

Przyszłe modele Maserati mogą korzystać z energii elektrycznej, z hybrydowego układu napędowego plug-in opracowanego ze wspólnych komponentów Noego Chryslera Pacifica.

Kolerjnymi priorytetami producenta jest przygotowanie następców dla wersji Gran Turismo i Gran Cabrio, a dopiero później sportowego auta Alfieri. GT i GC nowej generacji będą korzystać z tych samych płyt podłogowych co Ghibli i Quattroporte, co powinno obniżyć koszty i skrócić czas do premiery rynkowej – dodał Wester.

Od 2 lat sprzedaż Maserati na świecie nie zmienia się i wynosi 32 tys. rocznie, choć wcześniej firma zakładała 50 tys. w 2015 r. Wester liczy, że Levante podwoi ją w 2016 r. zapewniając sprzedaż 30 tys. sztuk, w tym jedną trzecią w Stanach i jeszcze więcej w Chinach.

Harald Wester poinformował, że w nowym systemie chodzi o zautomatyzowanie nudnej części prowadzenia pojazdu, system pilotowania na autostradach jest przygotowywany dla Levante i dla następnych modeli tej marki.

Produkcję Levante zaczęto we Włoszech pod koniec lutego. Podstawowe elementy podwozia ma wspólne z Ghibli i Quattroporte. Ten pierwszy w ogóle SUV tej marki trafi do salonów w USA dopiero na jesieni, trzy lata później od początkowych zapowiedzi szefa FCA, Sergio Marchionne. Samochód w podstawowej cenie nieco ponad 72 tys. dolarów ma rywalizować z Porsche Cayenne i nowym Jaguarem F-Pace.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką