Stare Audi A4 z programu 500+

Zmotoryzowani Polacy przywiązani są do niemieckich marek. To one okazały się bezkonkurencyjnie najpopularniejszymi w rankingu popularności na rynku wtórnym w pierwszej połowie 2016 roku.

Publikacja: 31.07.2016 15:09

Stare Audi A4 z programu 500+

Foto: Bloomberg

Według serwisu transakcyjnego otoMoto, najbardziej poszukiwanym samochodem był Audi A4, podobnie zresztą jak rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Golf, a na trzecim – Opel Astra. Ta ostatnia awansowała o jedno miejsce, spadł natomiast Volkswagen Passat. Przed rokiem był wiceliderem zestawienia, teraz znalazł się na miejscu piątym. Zaskoczeni mogą być fani Skody: dalekie miejsce zajęła Octavia, która zamiast wspinać się z 7 miejsca, które zajęła w 2015 roku, spadła na 9 pozycję. Z kolei udany skok w górę zaliczyło BMW 3, które z szóstego miejsca wspięło się na czwarte.

Według danych otoMoto, prawie połowa osób poszukujących używanych samochodów wybierała auta nie starsze niż 6 lat. Kolejnym popularnym przedziałem w okresie od stycznia do czerwca były auta do 10 lat, stanowiące jedna czwartą zapytań w serwisie. Z kolei najczęściej wybierane przedziały cenowe to od 5 do 10 tys. zł (21 proc.), 10-15 tys. zł (16 proc.) oraz 15-20 tys. (12 proc.).

Mija fascynacja dieslami. Okazuje się, że na rynku wtórnym zdecydowanie wolimy silniki benzynowe (48 proc. zapytań, czyli o 3 proc. więcej niż w całym 2015 roku. Na silniki wysokoprężne decyduje się jedna trzecia szukających auta, a samochody zasilane gazem LPG – 18 proc.

Popyt na stare i tanie samochody będzie rósł, bo napędza go rządowy program 500+. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszych czterech miesiącach 2016 roku zarejestrowano prawie ponad 453 tys. używanych aut sprowadzonych z zagranicy, o przeszło 16 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Jeśli dotychczasowa wzrostowa tendencja się utrzyma, w całym 2016 roku na drogi wyjedzie przeszło 900 tys. sprowadzonych z zagranicy używanych aut.

Fatalnym sygnałem jest fakt obniżania się wieku sprowadzanych samochodów. Od stycznia do czerwca udział pojazdów przeszło 10-letnich w prywatnym imporcie sięgnął 63,5 proc. Tymczasem w całym 2010 roku było to 55,6 proc.

Jednocześnie kurczy się udział klientów indywidualnych w zakupach aut nowych. według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, spadł już poniżej 30 proc. Ale Samar zwraca uwagę, że ten udział w rzeczywistości może być jeszcze mniejszy, bo statystyki CEPiK klasyfikują w grupie osób fizycznych także te prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne. W rezultacie mógł on spaść nawet poniżej jednej czwartej wszystkich kupujących.

Według serwisu transakcyjnego otoMoto, najbardziej poszukiwanym samochodem był Audi A4, podobnie zresztą jak rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Golf, a na trzecim – Opel Astra. Ta ostatnia awansowała o jedno miejsce, spadł natomiast Volkswagen Passat. Przed rokiem był wiceliderem zestawienia, teraz znalazł się na miejscu piątym. Zaskoczeni mogą być fani Skody: dalekie miejsce zajęła Octavia, która zamiast wspinać się z 7 miejsca, które zajęła w 2015 roku, spadła na 9 pozycję. Z kolei udany skok w górę zaliczyło BMW 3, które z szóstego miejsca wspięło się na czwarte.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana